عمومی

حمله نظامیان صهیونیست به تظاهرات فلسطینیان در قدس و کرانه باختری

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین دکترنامه، محله شیخ جراح قدس که رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر با بازگشت شهرک نشینان و نظامیان اسرائیلی در آن دچار تنش شده است، محل تظاهرات ضد اشغالی امشب بود.

تظاهرکنندگان تاکید کردند: همبستگی گسترده از داخل و خارج فلسطین با محله شیخ جراح نشان می دهد که آزادی سرزمین ما نزدیک است.

احمد خلیفه از فعالان قدس گفت: اسرائیل در صدد یهودی سازی قدس است و با تصرف شیخ جراح می خواهند یکی از مهم ترین درهای مسجد الاقصی را ببندند.

تظاهرکنندگان از محله شیخ جراح به سمت جاده اصلی بین قدس شرقی و قدس غربی حرکت کردند تا آن را محاصره کنند و رژیم صهیونیستی نیز مرزبانان خود را احضار کرده است.

پلیس رژیم صهیونیستی با حمله به معترضان سعی کرد آنها را در خیابان های اطراف متفرق کند.

به گزارش المیادین، تظاهرکنندگان تاکید کردند: تظاهرات ما پیامی علیه پاکسازی نژادی است که اسرائیل در کل سرزمین فلسطین انجام می دهد.

ده ها فلسطینی روز جمعه در حملات نظامیان صهیونیست به تظاهرات خود در محور جبل صبیح در شهرک های بیتا و بیت دجان در نابلس در کرانه باختری زخمی شدند.

هلال احمر فلسطین از مجروح شدن 123 فلسطینی در حملات نظامیان صهیونیست در بیتا و بیت دجان خبر داد که بر اثر شلیک مستقیم بمب های گازی مجروح شدند.

در بیت دژان 16 نفر مجروح شدند که 14 نفر با گاز اشک آور و 2 نفر با گلوله پلاستیکی مجروح شدند.

به گفته منابع، نیروهای اشغالگر از رسیدن تیم پزشکی به محل درگیری نظامی صهیونیست ها با فلسطینی ها جلوگیری کردند و به همین دلیل تیم میدانی فلسطینی به مداوای مجروحان پرداختند.

بیتا و بیت دژان طی چند ماه گذشته صحنه درگیری میان نظامیان صهیونیست و معترضان فلسطینی بوده که خواستار تخریب شهرک صهیونیستی «جفت عفیتر» در آنجا بودند.

یک کودک 12 ساله فلسطینی در راهپیمایی هفتگی ضد شهرک سازی در کفر قدوم مورد اصابت گلوله قرار گرفت و زخمی شد.

یک فلسطینی دیگر نیز در این تعقیب و گریز توسط نظامیان صهیونیست مجروح و به بیمارستان منتقل شد.

در همین حال صدها فلسطینی امروز در محله شیخ جراح که در روزهای اخیر مورد حمله صهیونیست ها قرار گرفته است، نماز خواندند.

رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان آن در ماه های اخیر بارها به محله شیخ جراح حمله کرده و مدعی مالکیت زمین در آن شده و با آواره کردن ساکنان از خانه هایشان به دنبال تصرف این محله هستند.

شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجد الاقصی نیز امروز خطبه ای برای نمازگزاران این محله ایراد کرد و نسبت به تلاش رژیم اشغالگر برای یهودی شدن کامل در بیت المقدس هشدار داد.

شیخ صبری از همه آزادگان اعراب و مسلمانان خواست تا با حمایت همه جانبه مردم این محله در کنار آنها بایستند و رژیم اشغالگر را برای توقف حملات آنها تحت فشار قرار دهند.

ده ها هزار فلسطینی نیز امروز در صحن مسجد الاقصی اقامه نماز جمعه کردند، در حالی که نیروهای اشغالگر تدابیر شدید امنیتی را در ورودی های قدس اشغالی و درهای مسجد الاقصی اعمال کردند.

دفتر وقف اسلامی قدس اعلام کرد که حدود 65 هزار نمازگزار امروز در مسجدالاقصی نماز جمعه را اقامه کردند.

انتهای پیام/.




این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا