سلامت و دانش

دانشگاه امیرکبیر از دانشجویان متقلب امتحان شفاهی می‌گیرد

به گزارش شفاف ، سیاوش خرسندی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مصاحبه ای درباره کلاهبرداری اینترنتی در بین دانشجویان گفت: فضای سایبری به گونه ای است که فضای تقلب در دانشجویان را ایجاد می کند.

وی افزود: دانشگاه امیرکبیر کارگروهی تشکیل داده است و با تعیین یک نفر مسئول نظارت بر کارگروه کلاهبرداری توانسته است جلسات مختلفی را با اساتید برگزار کند تا در مورد راهکارهای مقابله با کلاهبرداری بحث و گفتگو کند و آمار تولید شده را به طرق مختلف کاهش دهد.

خرسندی اضافه کرد: وزارت علوم دستورالعمل هایی را به دانشگاه های سراسر کشور صادر کرده و خواستار نظارت بیشتر مسئولان دانشگاه در مورد کلاهبرداری مجازی دانشجویان است تا تعداد متخلفان شناسایی شود و از طریق شورای انضباطی دانشگاه و وزارت علوم و پلیس FATA. “ما ملاقات می کنیم.

معاون امور دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: دانشگاه امیرکبیر بحث امتحانات مجازی خصوصاً تقلب ناشی از آنها را بسیار جدی می گیرد و دانشجویانی که این کار را انجام داده اند به شورای انضباطی دانشگاه معرفی می شوند.

خرسندی با بیان اینکه در ترم گذشته حدود 10 تا 15 دانشجو مرتکب کلاهبرداری مجازی شده اند اظهار داشت: این گروه از دانشجویان در ترم گذشته به دلیل ارتکاب جرایم به شدت جریمه شدند و امسال گزارش هایی از کلاهبرداری مجازی دانشجویان گزارش شده است آنها ، اما هنگامی که ما آن را ببینید ، آنها محکم اداره خواهد شد.

وی افزود: به احتمال بسیار زیاد قادر به شناسایی برخی کلاهبرداری های مجازی دانشجویی نیستیم اما می توانیم آنها را به صورت غیررسمی و با استفاده از نظرسنجی های آماری در این زمینه بدست آوریم و همیشه به دنبال فرهنگ اعتماد و اخلاق حرفه ای در بین دانشجویان هستیم. “دانشگاه صنعتی امیرکبیر.

خرسندی اظهار داشت: وزارت علوم و آموزش عالی ابلاغیه ای را به اساتید صادر کرده است تا بتوانند در طول ترم دانشجو ارزیابی را به طور جدی انجام دهند و بتوانند نمرات نهایی دانشجویان را به راحتی ثبت کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حین سخنرانی ، با این راه حل ، عادت زنانه. امتحان دانش آموزان به سرعت از کلاهبرداری های مجازی مطلع می شوند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: دانشگاه صنعتی امیر کبیر به دانشجویان خود اعتماد دارد و امیدواریم فرهنگ تقلب مجازی به جرمی جدی در بین دانشگاه ها و دانشجویان تبدیل شود ، به طوری که در صورت عدم وجود سرپرست در در این زمینه ، دانشجویان پایه تعهد فردی هستند و اخلاق حرفه ای نباید هدف تقلب مجازی باشد ، اما اگر تخلفی رخ دهد ، اقدامات جدی علیه این گروه انجام خواهد شد.

خرسندی درباره نحوه رفتار با دانشجویانی که در هنگام امتحانات مجازی تقلب می کنند ، گفت: این دانشگاه به اساتید این حق را داده است که فینال نهایی را به صورت شفاهی یا کتبی از دانشجویان بگیرند و دانشجویان را فقط بر اساس نمره نهایی ارزیابی نکنند ، اما طبق معاون آموزشی دانشگاه امیرکبیر ، دانشجویانی که در طول آزمون تقلب می کنند به صورت شفاهی پس گرفته می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا