سلامت و دانش

۶ خاصیت شگفت‌انگیزِ قارچ برای سلامتی

یک متخصص تغذیه استرالیایی با اشاره به شش فواید باورنکردنی قارچ خوراکی برای سلامتی گفت: این مواد مغذی می توانند به اندازه مکمل های ویتامین D مفید باشند.

به گزارش دکترنامه ، “جاما اوهانلون” ، متخصص تغذیه در استرالیا ، گفت: خوردن قارچ به حفظ سلامت روده کمک می کند ، فرد را بیشتر سیر کرده ، بوی بد دهان را از بین می برد و سطح ویتامین D در بدن را کاهش می دهد. در معرض نور ماورا بنفش افزایش می یابد.

در مطالعه جدیدی که توسط مرکز تحقیقات تغذیه ای استرالیا انجام شد ، متخصصان دریافتند که بیشتر قارچ های خوراکی حاوی تعدادی ترکیبات فعال زیستی هستند که نه تنها در سبزیجات بلکه در برخی گوشت ها ، غلات کامل و حبوبات نیز یافت می شوند.

در گزارش جدید ، دیلی میل به مزایای روزانه قارچ برای سلامتی اشاره کرده است:

ویتامین دی

تحقیقات نشان می دهد که خوردن قارچ هایی که در معرض نور خورشید قرار دارند ، سطح ویتامین D را افزایش می دهد و می تواند برای سلامتی مانند مصرف مکمل های ویتامین D مفید باشد.

مدت طولانی تری احساس سیری کنید

مصرف قارچ با افزایش سیری و کاهش گرسنگی و همچنین نیاز به خوردن غذای بیشتر در طول روز همراه است و این امر گزینه مناسبی برای افرادی است که وزن خود را کنترل می کنند.

سلامت روده

قارچ ها همچنین حاوی پروبیوتیک های خاصی هستند که باکتری های خوب روده را تغذیه می کنند و می توانند از شر بوی بد دهان خلاص شوند.

به سیستم ایمنی بدن کمک می کند

قارچ ها حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان هستند که به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کنند و از عملکرد سیستم ایمنی بدن پشتیبانی می کنند.

کاهش خطر ابتلا به سرطان

مصرف منظم قارچ با کاهش خطر ابتلا به سرطان تخمدان و جلوگیری از پیشرفت سرطان پروستات همراه است.

خواص بتا گلوکان

دیواره سلولی قارچ ها همچنین حاوی بتا گلوکان ها است. این نوع فیبرهای محلول که معمولاً در جو دوسر وجود دارد ، کلسترول را کاهش می دهد و سلامت قلب را بهبود می بخشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا