سلامت و دانش

۷ دشمن سلامتی پوست را بشناسید

آفتاب‌‌نیوز:

ممکن است کم و بیش از عوامل بیرونی که برای سلامتی پوست مضر هستند آگاهی داشته و حساس باشید ، اما مراقبت از خود و پیشگیری از مشکلات طولانی مدت و کوتاه مدت با درمان صحیح همیشه امکان پذیر است.

به طور کلی ، عواملی که مستقیماً باعث آسیب و پیری پوست می شوند در زیر ذکر شده اند:

آفتاب

خورشید ، ستاره ای که سیاره ما را احاطه کرده و به زنده ماندن ما کمک می کند ، همچنین اشعه ماوراlet بنفش قوی را برای ما می فرستد که توسط جو زمین قابل جذب نیست و در صورت قرار گرفتن در معرض پوست ، آسیب می بیند. نور خورشید یکی از بدترین دشمنان برای سلامت پوست انسان در نظر گرفته می شود.

افرادی که به برنزه شدن اعتیاد دارند می توانند صدمات جبران ناپذیری به این عضو وارد کنند. این خطر به دلیل کم آبی مداوم پوست ایجاد می شود که به تدریج درم ، لایه های میانی و اصلی پوست را از بین می برد. با این حال ، پیری آفتاب بدترین قسمت در معرض اشعه ماورا بنفش خورشید نیست. کراتوز یک مشکل پوستی است که در آن ضایعات تیره و رشد غیرطبیعی سلول رخ می دهد. هرچه پوست حساس تر باشد ، احتمال آسیب دیدگی بیشتر است.

تنباکو

بدون شک ، توتون و تنباکو یکی از جدی ترین دشمنان برای سلامت پوست انسان است. پزشکان می توانند سیگاری هایی را که مدت طولانی این عادت خطرناک را دنبال می کنند ، با چروک های عمیق تر ، پوست نازک تر و پوستی خاکستری و مات مشخص کنند.

در زنانی که سیگار می کشند ، پوست سریعتر ضعیف می شود. دلیل کاهش مقاومت پوستی این است که سیگار کشیدن سرعت گردش خون را کاهش می دهد و اکسیژن و مواد مغذی کافی به بافت ها نمی رساند.

الکل

مصرف الکل گردش خون انسان را مختل می کند. الکل می تواند شرایطی مشابه مصرف دخانیات ایجاد کرده و به سلامت پوست آسیب برساند. علاوه بر پیری زودرس پوست ، افرادی که بیش از حد الکل مصرف می کنند معمولاً پوستی کم رنگ و شاداب و درخشان دارند و تیرگی دور چشم آنها ایجاد می شود.

غذاهای چرب

به طور کلی ، غذاهایی که در گروه غذاهای ناخواسته قرار می گیرند را می توان در این زمینه در نظر گرفت. چربی اشباع شده کالری اضافی را به بدن می رساند که سوزانده نمی شود. در این شرایط ، متابولیسم لیپید دچار تغییرات اجتناب ناپذیری می شود.

افرادی که غذاهای چرب زیادی می خورند می توانند عوارض مختلفی از آکنه گرفته تا درماتیت سبورئیک یا حتی ضخیم شدن لایه خارجی پوست را تجربه کنند. علاوه بر این ، افراد چاق معمولاً اثرات مختلف سلامتی پوست مانند زخم ، تورم و کراتوز را تجربه می کنند.

اهمیت دادن

استرس می تواند انواع بیماری های جسمی را ایجاد کند ، بنابراین مهم است که یاد بگیرید چگونه آن را کاهش داده و از طریق فعالیت هایی مانند شنا ، یوگا یا مدیتیشن به آرامش برسید.

پوست شما در برابر عناصر تهاجمی آشکار محافظت می شود. هنگامی که استرس دارید ، این می تواند خود را از طریق آلرژی ، درماتیت یا حتی روزاسه و پسوریازیس نشان دهد.

آلودگی

آلودگی محیط زیست دشمن اصلی سلامت پوست است و معمولاً مورد توجه قرار نمی گیرد. البته این فقط به مناطق صنعتی محدود نمی شود و گرد و غبار ، گیاهانی که برای کاشت محصولات زراعی استفاده می شود و به طور کلی آلودگی هوا می تواند منافذ را مسدود کند. یکی از عوارض شایع این بیماری آکنه است ، اما ممکن است عوارض جانبی شدیدتری نیز داشته باشد.

تغییر در وزن به طور ناگهانی

با افزایش وزن ، الیاف الاستیک پوست کشیده می شوند. اگر پوست خیلی سریع کشیده شود ، فیبرها می توانند بشکنند. هنگامی که روند پیری طبیعی پوست همراه با این شرایط مشخص شود ، پوست می تواند تا همیشه شل و شل باقی بماند. اطمینان از اینکه تغییرات وزن به تدریج و به صورت سالم انجام می شود بسیار مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا