التهاب و خارش پوست را با 7 روش تضمینی، درمان کنید

گاهی اوقات پوست بدون دلیل شروع به خارش می کند، مشکلی که بسیار ناراحت کننده است و اغلب در فعالیت های روزانه فرد اختلال ایجاد می کند. اگر به دنبال علت خارش هستید باید بگوییم که حتی پزشکان هم نمی توانند دلیل یکسانی برای این علائم و نشانه ها داشته باشند و باید آزمایش های مختلفی انجام شود. اما التهاب و حساسیت های پوستی یکی از اولین علل بروز این عارضه است و نحوه درمان آن باید طبق دستور پزشک رعایت شود. اما این مقاله سعی می کند برخی از راه حل های رایج را که اغلب راهی برای خلاص شدن از شر خارش پوست هستند، حذف کند. با ما در سفری اکتشافی در مورد خارش پوست همراه باشید.

1. از کرم ها و لوسیون های با کیفیت استفاده کنید

غلبه بر التهاب و خارش پوست با ۷ روش تضمینی

شما باید لوازم آرایشی خود را از برندهای معتبر انتخاب کنید. در حال حاضر برخی از شرکت‌های خوب ایرانی محصولات خوبی در این زمینه تولید می‌کنند و این روزها با نرخ ارز و دلار بالا، انگیزه خوبی برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی با کیفیت هستند و اکنون می‌خواهیم برندها و محصولات باکیفیت را معرفی کنیم. انواع لوازم آرایشی گیاهی با قیمت مناسب. بنابراین برای کاهش التهاب پوست و خارش پوست می توانید لوسین و کرم گیاهی آن را امتحان کنید.

1. مصرف چای سبز

یک داروی گیاهی خانگی برای درمان ناراحتی ها و مشکلات پوستی به ویژه التهاب و خارش، استفاده از چای سبز است. این مایع سبز رنگ حاوی مقدار زیادی ویتامین و آنتی اکسیدان است که دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی است و بنابراین یکی از بهترین راه ها برای درمان خارش است. اما فراموش نکنید که مصرف چای سبز برای پوست های خارش دار و ملتهب باید به صورت محدود انجام شود در غیر این صورت نتیجه معکوس خواهد داشت و باعث التهاب پوست می شود. همچنین می‌توانید در حین نوشیدن چای سبز، پودر آن را درست کرده و روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید و بعد از 5 دقیقه پوست خود را بشویید. یا برگ های چای سبز را بشویید و در آب بجوشانید و پس از جوش آمدن مخلوط را خنک کرده و روی پوست قرار دهید.

1. لباس های سبک بپوشید

پوشیدن لباس های سبک می تواند پوست شما را خنک نگه دارد و با حرکت دادن هوای داخل، احساس خارش را کاهش دهد. معمولا لباس های نخی می توانند به حرکت بهتر هوا کمک کنند، بنابراین بهتر است لباس هایی را انتخاب کنید که مواد مصنوعی دارند. این لباس ها معمولا پوست شما را خارش و حساس می کنند.

1. گیاه آلوئه ورا، محبوب همه شرکت های آرایشی و بهداشتی

غلبه بر التهاب و خارش پوست با ۷ روش تضمینی

آلوئه ورا و عصاره های آن به تسکین خارش پوست و درمان سوختگی، بریدگی و حتی آفتاب سوختگی کمک می کند. بسیاری از محصولات آرایشی حاوی عصاره این گیاه هستند و به رفع خارش پوست، خارش و قرمزی پوست کمک می کنند. به عنوان مثال با خرید محصولات پوست و مو سینره، البته نوع اصلی آن انتخاب خوبی برای خداحافظی با التهاب پوست است. این محصولات با استفاده از عصاره آلوئه ورا و فرمولاسیون دقیق، نتایج مورد نیاز را در کمترین زمان ایجاد می کنند.

1. دوش آب گرم

همچنین می توانید از آب گرم در وان استفاده کنید و از نمک حمام یا جوش شیرین در وان استفاده کنید. خارش مزمن پوست را تسکین می دهد و دوش آب سرد می تواند پوست شما را تسکین دهد. چه دوش آب گرم باشد چه سرد، بهتر است از یک شوینده ملایم استفاده کنید و پوست خود را به خوبی نشویید. سپس باید پوست را کاملاً بشویید. در نهایت می توانید پوست خود را به آرامی خشک کرده و از مرطوب کننده استفاده کنید.

1. آب زیاد بنوشید

نوشیدن آب زیاد به تسکین سریع علائم خارش و التهاب کمک می کند. 70 درصد بدن ما را آب تشکیل می دهد و این آب در سراسر بدن پخش می شود و نقش مهمی در حفظ گردش خون دارد. اگر بدن خود را به اندازه کافی هیدراته نگه دارید، بسیاری از مشکلات پوستی مانند آلرژی از بین خواهند رفت. معمولاً خارش پوست و آلرژی؛ آنها بیشتر از سایر چرم ها زبرتر هستند و اگر رطوبت کافی دریافت نکنند. ضایعات پوستی موجود در آن افزایش یافته و باعث چروک شدن دائمی پوست خواهد شد.

همچنین نوشیدن آب به کاهش گرما و خنک شدن بدن کمک زیادی می کند و می تواند آلرژی های ناشی از تغییرات آب و هوایی را کاهش دهد. برای تعادل بدن باید بر اساس وزنتان آب بنوشید. مردان به ۲ تا ۳ لیتر آب در روز و زنان به ۲ تا ۲ و نیم لیتر آب برای حفظ فعالیت های خود نیاز دارند.

1. مشاوره تخصصی، اولین قدم مهم

درست است که راه های خوبی برای کاهش التهاب و خارش پوست وجود دارد، اما اگر خارش و التهاب در حال بدتر شدن است، دارو را به حال خود رها کنید و با متخصص مشورت کنید و خود را متعهد کنید تا او بتواند کارهای لازم را برای بهبود انجام دهد. شرایط شما به عبارت دیگر این مرحله اولین کاری است که برای ترمیم یک عضو مهم و حساس بدن (پوست) باید انجام شود.

نویسنده: وحیده امینی

* مستعار رپورتاژ