عمومی

رونمایی از تمثال شهید سلیمانی اثر هنرمند اندیمشکی

زهرا قنبری، در گفت‌وگو با خبرگزاری دکترنامه در اندیمشک اظهار کرد: ساکن شهرستان اندیمشک هستم و در مؤسسه فرهنگی هنری غدیر به صورت مستمر فعالیت می‌کنم و علاقه‌ام به نقاشی به همان دوران کودکی برمی‌گردد.

این هنرمند نقاش افزود: با توجه به استعداد و توانایی که داشتم توانستم در سیزدهمین دوره مسابقات علمی کاربردی هنرستان‌های کار و دانش سال ۱۳۹۴ به مقام دوم کشوری دست یابم.

رونمایی از تمثال شهید سلیمانی اثر هنرمند اندیمشکی

وی تصریح کرد: در ۲ نمایشگاه گروهی نقاشی در شهرستان دزفول شرکت کردم، در سال ۱۳۹۶ نیز موفق به برپایی نمایشگاه نقاشی انفرادی در شهرستان اندیمشک شدم و در همان سال با پذیرش رشته نقاشی در دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران دکتر شریعتی تهران، کاردانی خود را تا سال ۱۳۹۸ در این دانشکده به اتمام رساندم.

قنبری عنوان کرد: در این مسیر با توجه به علاقه شخصی‌ام و حمایت مؤسسه فرهنگی غدیر و آشنایی با حوزه هنری تهران، با اساتید مختلفی در این زمینه آشنا شدم و در پروژه ترمیم نقاشی دیوارهای مسجد جامع خرمشهر با استاد کامیار صادقی از نقاشان حوزه هنری تهران همکاری داشتم.

رونمایی از تمثال شهید سلیمانی اثر هنرمند اندیمشکی

وی بیان کرد: با توجه به اینکه با انواع تکنیک‌های نقاشی آشنا هستم، تجربه‌های هنری مختلفی همچون نقاشی دیواری شهری، تابلو شهدا، آموزش نقاشی به کودکان را انجام داده‌ام و به‌صورت حرفه‌ای‌تر تکنیک رنگ روغن و سبک رئالیسم را دنبال می‌کنم و آثار زیادی در این زمینه خلق کرده‌ام.

این هنرمند اندیمشکی ادامه داد: از آنجایی که به موضوعات مذهبی، عاشورایی و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی علاقه‌مندم و ارادت خاصی نسبت به این شهید بزرگوار دارم و او را به عنوان الگوی واقعی برای تمامی مردم ایران می‌دانم، تصمیم گرفتم تمثال این شهید بزرگوار را به تصویر بکشم که تقریباً یک ماه زمان برد و امیدوارم دین خود را به سردار دلها ادا کرده باشم و ادامه‌دهنده راه شهیدان باشم.

رونمایی از تمثال شهید سلیمانی اثر هنرمند اندیمشکی

وی اضافه کرد: در آستانه چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و با حضور تعدادی از مسئولان و شهروندان، این تمثال رونمایی شد.

قنبری خاطر نشان کرد: از مسؤلان مربوطه خواستارم شرایط و فضای هنری مناسبی را برای علاقه‌مندان زیادی که در شهرستان اندیمشک وجود دارد فراهم کنند تا هنرمندان بتوانند آثار فاخری را خلق کنند.

46

دکمه بازگشت به بالا