سلامت و دانش

محدودیت‌های جدید ناشی از کرونا در پکن و هراس از موج دوم شیوع

به گفته شفاف ، بعد از هفته گذشته ، حدود 300 نفر از نظر آزمایش شرایین کرونا ویروس مثبت شدند ، دو منطقه شیجیاژوانگ و زینگ تای در استان هبی ، جنوب پایتخت چین ، هفت روز قرنطینه در منزل را سفارش دادند. با این تصمیم ، بیش از 18 میلیون نفر در یک قرنطینه جهانی جدید قرار می گیرند.

براساس انجمن ملی بهداشت چین ، از روز دوشنبه ، 55 مورد جدید بیماری کرونا ویروس قلب در این کشور شناسایی شده است. در روزهای یکشنبه ، این تعداد بیش از 100 است.

لانگ فانگ ، یک شهر اقماری از پکن ، 4.9 میلیون نفر از ساکنان خود را در قرنطینه خانگی قرار داده و برای جلوگیری از شیوع ویروس دستور آزمایش های گسترده را صادر کرده است.

شیجیازژوانگ ، مرکز استان هبی ، نیز آخرین شیوع را داشته است ، از روز یکشنبه 82 مورد در این منطقه گزارش شده است. این امر باعث شد DPR استان جلسه سالانه خود را لغو کند. این جلسه قرار است در تاریخ 25 ژانویه برگزار شود.

منبع آخرین شیوع آن مشخص نشده است ، اما طبق روزنامه South China Morning Post ، از دسامبر سال گذشته مراسم عروسی ، تشییع جنازه و مراسم مذهبی در روستاهای اطراف Shijiazhuang در حال انجام است. برخی از بیماران علی رغم اینکه علائمی را تجربه می کنند ، به جای مراجعه به بیمارستان دولتی در فاصله 45 کیلومتری ، به درمانگاه محلی مراجعه می کنند.

مقامات بهداشتی چین موفق شده اند موج اول ویروس های کرونا را مهار کنند و از آن زمان به بعد شیوع بیماری را کنترل کرده اند.

آرنان کوی ، تحلیلگر موسسه Gyokal Dragonomic ، در یادداشت تحقیقی نوشت وجود نقاط کور در مناطق روستایی استان هبی و محدودیت امکانات آزمایش کوئید از دلایل اصلی شیوع تاج در این منطقه است.

طبق آمار دانشگاه جان هاپکینز در چین ، بیش از 96600 نفر مبتلا به ویروس کرونا تشخیص داده شده و در نتیجه 4700 نفر فوت کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا