سلامت و دانش

ابتلا به کرونا در مشهد ۳۰۰ درصد بیشتر شد

مرور:

دکتر جمعه شب در حاشیه دیدار با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایرج حریریچی افزود: “20٪ از بیماران Covid 19 که در مرکز درمانی مشهد تحت درمان قرار گرفته اند مسافر هستند و بومی نیستند.”

وی ادامه داد: مطابق با نیازها و برنامه ریزی های انجام شده ، از فردا 25 مردادماه نماینده ویژه وزیر بهداشت به همراه پنج مدیر ارشد وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مستقر می شوند.

عفونت کرونا در مشهد 300٪ افزایش یافته است

معاون وزیر بهداشت بر لزوم حیاتی هر ایرانی برای پیوستن به “جنبش ماسک و جنبش مردم” تأکید کرد و گفت: همه افراد نوعدوست در کشور ما می توانند با “ماسک فحش” گام های موثری در جلوگیری از شیوع ویروس کورونا بردارند.

وی همچنین به اتفاقات مذهبی پیش رو اشاره کرد و گفت: در شرایط فعلی مردم کشور ما می توانند تعهد خود را به عرضه و توزیع ماسک ها اختصاص دهند.

دکتر. حریریچی در ادامه وزارت بهداشت را مهمترین خریدار محصولات دانش بنیان شرکت در کشور توصیف کرد و اظهار داشت: هرگونه وسایل و تجهیزات پزشکی ارائه شده مطابق با استانداردهای لازم از طریق این شرکت ها ، واردات نمونه های مشابه به کشور متوقف می شود.

وی همچنین گفت: عدم وجود اسکن CT به یک معضل جهانی تبدیل شده است ، اما با وجود مشکلات ناشی از تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران ، تعدادی از اسکن CT در نقاط مختلف کشور تهیه و توزیع شده است.

معاون وزیر بهداشت در رابطه با عرضه ژنراتورهای اکسیژن و تانکرهای اکسیژن نیز اظهار داشت: این دستگاه با توجه به نیاز 9 دقیقه به 12 لیتر اکسیژن برای بیماران مبتلا به کروناوئید هر دقیقه یک ابزار بسیار مهم و ضروری است.

وی افزود: “ایران در تولید ژنراتورهای اکسیژن به خودکفایی رسیده است و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.”

در سفر خود به مشهد ، معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی نیز از روند ارائه خدمات به مددجویان در بخش اورژانس بیمارستان قائم در این شهر بازدید کرد.

80 درصد از جمعیت 6 میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. جمعیت باقی مانده استان توسط دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی گناباد ، سبزوار ، تربت حیدریه ، تربت جام و نیشابور تأمین می شود.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر ارائه خدمات به شهر بزرگ مشهد ، 13 شهر دیگر را نیز در استان خراسان رضوی پوشش می دهد.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، تاكنون 286 هزار و 523 نفر در كشور به طور قطع به ویروس كرونا آلوده شده اند و با 215 مورد مرگ در 24 ساعت گذشته ، تعداد مرگ و میر تاج در كشور به 15 هزار و 289 نفر رسیده است. وارد شد

خوشبختانه تاکنون 249،212 بیمار بهبود یافته و یا از بیمارستان مرخص شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا