سلامت و دانش

انجام پیوند عصب ۸۰ سانتی‌متری به دست کودک ۷ ساله در بیمارستان طالقانی تهران

به گزارش شفاف، دکتر. محمد حسنی فوق تخصص جراحی عروق بیمارستان طالقانی و عضو هیأت علمی علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی گفت: این پسر بچه هفت ساله اهل شهرستان آمل است. ناحیه شانه

به گفته این عضو هیئت علمی، این کودک پس از حادثه 17 شهریورماه به بیمارستان آمل منتقل شد و اقدامات پزشکی لازم، قطع خونریزی و نگهداری از اندام قطع شده توسط تیم پزشکی در کمترین زمان ممکن انجام شد. بیمارستان تهران نقل مکان کرد.

وی مثال زد، به محض انتقال کودک به بیمارستان طالقانی (کمتر از 10 ساعت بعد از حادثه)، عمل جراحی دست توسط تیم جراحی بیمارستان انجام شد که خوشبختانه با موفقیت انجام شد.

در مورد پیوند، دکتر. محمد حسنی گفت: اندام فوقانی این کودک به طور کامل قطع شد که در اتاق عمل به طور کامل شسته شد و در شب اول موفق به بازسازی و تصرف شریان و ورید بیمار شدیم و خوشبختانه اندام سالم باقی ماند.

به گفته این فوق تخصص جراحی عروق، با توجه به وسعت زخم، عفونت در ناحیه زخم ایجاد شد که با شستشوی مکرر و دبریدمان زخم در اتاق عمل درمان شد. در نهایت پس از دو ماه عفونت و کنترل زخم بهبود یافت، عروق و وریدهای بیمار نمایان شد و اندام فوقانی کودک حفظ شد.

دکتر با اشاره به پیوند عصبی که حدود شش ماه پس از پیوند اولیه در این کودک انجام شد. حسنی افزود: در مرحله دوم درمان، پیوند عصب برای بیمار انجام شد و امیدواریم در نهایت حرکات دست کودک بازگردد. عادی می شود.”

محمدعلی اخوت پور – جراح ارتوپد و فوق تخصص جراحی ترمیمی دست بیمارستان طالقانی وی در این خصوص گفت: این کودک که اهل یکی از روستاهای آمل است پنج ماه پیش بر اثر تصادف دستش از روی شانه لیز خورد.

وی با اشاره به قطع کامل اندام فوقانی کودک از ناحیه شانه به همراه ترقوه و کتف و آسیب به عروق، وریدها و اعصاب گفت: خوشبختانه با کمک تیم جراحی عروق و بیهوشی با موفقیت انجام شد و اعضای پیوندی زنده ماندند.

توجه جراحان ترمیمی دست: در این مرحله از درمان به دلیل نقص بزرگ شبکه بازویی کودک، ترمیم عصب انجام می شود.

به گفته وی، برای ترمیم اعصاب این کودک مازندرانی حدود 120 تا 140 سانتیمتر اعصاب لازم است که 40 سانتیمتر آن از پای خود بیمار و 80 سانتیمتر دیگر نیز دیروز از پدر بیمار گرفته شده و در حال آماده سازی است. پیوند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر اخوت پور خاطرنشان می کند: در این مرحله اعصاب گرفته شده از کودک و پدرش در ناحیه نقص عصبی قرار می گیرد و این عمل جراحی پیوند عصب انجام می شود. . با موفقیت انجام شد.

پدر پسر مازندرانی با اشاره به حادثه 27 رمضان امسال حوالی ساعت 18 گفت: بلافاصله پسرم را با قطع عضو به بیمارستان شهریور آمل بردیم. با تلاش کادر درمانی، خونریزی قطع شد و پس از تزریق خون و شستشو، عضو قطع شده روی یخ نگهداری شد و هماهنگی های لازم توسط کادر درمانی بیمارستان برای انتقال به تهران و پیوند انجام شد.

وی افزود: با هماهنگی مرکز حوادث و فوریت های پزشکی برای پیوند به بیمارستان طالقانی تهران منتقل شدیم که حدود ساعت 2 بامداد دست پسرم توسط تیم درمان، استاد جراحی و کادر پزشکی پیوند زده شد که خوشبختانه وی دست در پنج ماه و نیم زنده بود. نهایی.”

پدر این کودک از تلاش کادر درمانی و اساتید و همکاران بیمارستان طالقانی برای درمان فرزندش قدردانی کرد و گفت: انشاالله این عمل موفقیت آمیز بوده و پسرم بتواند دست خود را حرکت دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا