عمومی

فارن‌پالیسی: طالبان نیازی به غرب ندارد

روزنامه آمریکایی پارلمان خارجی گزارش داد که طالبان نیازی به غرب ندارند و کابینه جدید این گروه که در کابل منصوب شده است با کمک روسیه و چین هر کاری که بخواهد انجام می دهد.

در مقاله ای که عظیم ابراهیم ، مدیر موسسه Newline برای مطالعات استراتژیک و سیاسی در ایالات متحده نوشته است ، آمده است که رهبران جدید افغانستان “افراطی نیستند ، اما ثابت کرده اند که بسیار منظم ، انعطاف پذیر و باهوش هستند”.

وی افزود: “رهبران جدید می توانند کشور را به خوبی اداره کنند ، حتی اگر در سازمان ملل کرسی کسب نکنند ، و این امر با به رسمیت شناختن چین و روسیه و کمک هر دو کشور کمک خواهد کرد.” هر دوی این کشورها اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد هستند و این امر برای طالبان تضمین می کند که هرگونه اقدامی علیه آنها با وتوی آنها همراه باشد. “

وی گفت: “بسیاری از رهبران غربی از طالبان خواستند تا به حقوق شهروندان عادی ، زنان و اقلیت ها احترام بگذارند پس از آنکه طالبان بر تمام افغانستان پس از خروج نیروهای آمریکایی از این کشور مسلط شدند.” این کشورها اعلام کرده اند که رعایت طالبان با این شرایط منجر به به رسمیت شناخته شدن طالبان به عنوان دولت قانونی در افغانستان و ادامه حمایت کشورهای غربی از سازمان های جامعه مدنی در افغانستان خواهد شد. »

311311

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا