سلامت و دانش

تضمین سلامت متابولیک مادام‌العمر با رژیم غذایی مادر در دوران شیردهی

دکترنامه / خراسان رضوی تحقیقات نشان داده است که شیر مادر منبع بهینه تغذیه ای نوزادان است. شیر مادر از نوزادان در برابر بیماری های تهدید کننده زندگی مانند انتروکولیت نکروزان کننده و همچنین بیماری های پیشرفته در بزرگسالی مانند چاقی ، دیابت و بیماری های التهابی روده محافظت می کند. شواهد علمی نشان می دهد آنچه مادر هنگام شیردهی می خورد می تواند ترکیبات مفید شیر مادر را تغییر دهد ، اما سازوکار اساسی آن توضیح داده نشده است.

به گزارش مدیکال اکسپرس ، محققان کالج پزشکی بیلور ، بیمارستان کودکان تگزاس و سایر مسسات مکانیسم طبیعی را توصیف می کنند که می تواند مزایای شیر مادر را تغییر دهد. اولین شواهد نشان می دهد که رژیم غذایی مادر در دوران شیردهی می تواند ویژگی های الیگوساکاریدهای شیر مادر (HMO) ، کربوهیدرات های پیچیده شیر مادر را شکل دهد. اصلاح HMO ها ، که غذاهای میکروبی سالمی هستند ، به نوبه خود عملکرد میکروبیوم شیر را بهبود می بخشد. به نظر می رسد ایجاد یک میکروبیوم سالم در نوزاد بر سلامت متابولیک بدن در طول زندگی تأثیر می گذارد.

دکتر ارشد محقق ارشد تحقیقات گفت: “در مطالعات قبلی بر روی انسانها و پستانداران دریافته ایم که آنچه زنان باردار در دوران بارداری می خورند می تواند بر سلامت متابولیک نوزادان تأثیر بگذارد.” آگارد “در این مطالعه ، اولین شواهد نشان می دهد که رژیم غذایی مادران شیرده به طور مستقیم بر ترکیب HMO ها در شیر تأثیر می گذارد.”

وی گفت: “این نتایج بسیار دلگرم کننده است ، زیرا HMO ها اساساً موادی هستند که برای مادر یا کودک مثر نیستند.” با این حال ، آنها با نقش غذایی برای میکروب ها – هر دو باکتری و برخی ویروس ها – دارای مزایای سلامتی هستند. “آنچه از طریق HMO می خوریم بر میکروب های ما تأثیر می گذارد.”

تیم با همکاری دکتر موری جیموند ، استاد اطفال و تغذیه در Baylor ، همه وعده های غذایی را برای مادران شیرده در یک مکان کنترل شده در مرکز تحقیقات تغذیه ایالات متحده (USDA) آماده می کند. مادران به مدت 30 تا 70 ساعت رژیم ویژه ای را دنبال می کنند. بعد از دو هفته پاکسازی ، همان زنان رژیم دیگری را که محققان پیشنهاد کردند استفاده کردند.

محققان با دقت نمونه های شیر را از هر یک از شرکت کنندگان در مطالعه در زمان های مختلف ، از جمله زمان تغییر رژیم ، جمع آوری کردند. به این ترتیب ، هر زن می تواند به عنوان گروه کنترل خود عمل کند ، که به عنوان پروژه آزمایشی “کراس اوور” شناخته می شود. این روش جمع آوری داده ها از این نمونه ها به محققان کمک کرد تا احتمال تفاوت زنان در مقدار HMO تولید شده و همچنین احتمال اشتباه بودن میکروب های موجود در شیر به عنوان آلاینده های محیطی را کنترل کنند. این تیم با تجزیه و تحلیل ترکیب HMO و میکروبیوم شیر سرنخ هایی در مورد تأثیر رژیم غذایی مادر پیدا کرد.

دکتر گفت: “ما دریافتیم که کربوهیدرات های مادر و منابع مختلف انرژی در رژیم غذایی غلظت شیر ​​HMO را تغییر می دهد ، که با تغییر در ظرفیت متابولیسم میکروبیوم شیر همراه است.” ماکسیم سفروویچ ، استاد گروه زنان و زایمان. نه به این دلیل که رژیم غذایی مادر مستقیماً بر میکروب ها تأثیر می گذارد ، بلکه به این دلیل که بر رژیم میکروبی ، HMO تأثیر می گذارد ، که به نوبه خود توانایی فعالیت میکروبی را در شیر مادر شکل می دهد. “جالب است که تغییرات HMO پس از 2 تا 3 روز تغییر رژیم غذایی مادر به سرعت اتفاق افتاد.”

محققان می گویند که این نتایج نه تنها کودک بلکه مادر را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. . ورم پستان ، یا التهاب دردناک بافت پستان که معمولاً شامل عفونت است ، در صورت عدم درمان می تواند از شیردهی جلوگیری کند و می تواند به یک بیماری جدی تبدیل شود.

دکتر سرپرست محقق گفت: “نتایج این مطالعه نشان می دهد که HMO ها می توانند تأثیرات بالقوه ای بر روی سلامتی و رشد کودکان داشته باشند ، از جمله توانایی تقویت روده سالم بر روی سطح مخاط.” Melinda Enjwick ، ​​فوق دکترا در رشته آسیب شناسی و ایمونولوژی در Baylor. “HMO ها جوامع میکروبی متعددی را می خورند و تشکیل این جوامع میکروبی احتمالاً برای پیشرفت عملکرد مغز در نوزادان مهم است.”

یافته ها در Nature Scientific Reports منتشر شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا