سلامت و دانش

نجابت: انرژی مجلس باید معطوف به حل ناکارآمدی‌ها شود

یکی از اعضای هیات رئیسه کمیسیون داخلی کشور و شورا در مجلس تاکید کرد: مجلس باید بر اساس مطالبات مردم از دولت انتقاد کند و نقاط ضعف را به درستی شناسایی کند و توان خود را معطوف به رفع ناکارآمدی ها کند.

روح الله نجابت در گفت وگو با دکترنامه، با اشاره به لزوم نقد کارشناسی از عملکرد دولت توسط مجلس، گفت: صدای مردم به جای استیضاح بی مورد و چالش های بی مورد، در دولت شنیده شود. وضعیت مسکن و مواد مخدر را در اولویت قرار دهید و مدیران ناکارآمد را سرزنش کنید. DPR باید با دقت و بر اساس خواسته های مردم از دولت انتقاد کند.

وی در ادامه بیان کرد: در روزهای اخیر وضعیت مواد مخدر غیرقابل قبول بوده و مردم گرفتار شده اند. آیا این صدا از مجلس شنیده می شود؟ وضعیت تولید مسکن غیرقابل قبول است و مسئولان وزارت راه از مطالبات رئیس جمهور و نیازهای جامعه عقب مانده اند. آیا مجلس به این وضعیت واکنش نشان داد؟

نماینده مردم شیراز در شورای اسلامی تصریح کرد: امکانات استیضاح در مجلس بی پایان است و نمی توان هر روز وزیری را استیضاح کرد یا با وزیر دیگری دعوا کرد. بنابراین مجلس باید واقعا نقاط ضعف را شناسایی کند و انرژی خود را به سمت رفع ناکارآمدی ها سوق دهد. وزارت اقتصاد یکی از نکات مورد دفاع دولت سیزدهم است و عملکرد وزارت اقتصاد از بسیاری از مدیران اقتصادی دولت بالاتر است. وقتی جمهوری خواهان وزیر اقتصاد را به چالش می کشد، مردم درباره ما چه فکری خواهند کرد؟ آیا آنها این را نشانه بررسی و پیگرد قانونی می دانند یا آن را یک نبرد سیاسی و رسانه ای می دانند؟

وی در ادامه با تاکید بر اینکه رسانه های نزدیک به نهادهای مختلف در آتش اختلاف مجلس و دولت بد قابل قبول نیست، بر همین ذهنیت دعوای سیاسی تاکید کرد. این هفته مجلس وضعیت مواد مخدر را رصد می کند و وزرای مربوطه به انتقادات مجلس پاسخ خواهند داد. جان مردم جای سهل انگاری و تخلف نیست و اولویت مجلس و دولت حل این مشکلات است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا