سلامت و دانش

تعطیلی دو هفته‌ای فعلا منتفی است

وزیر امور داخله در مورد تصمیمی که در جلسه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا با موضوع تعطیلی دو هفته ای گرفته شد ، گفت: “تصمیم گرفته شد تحقیقات مفصل تری انجام شود و همه موضوعات در ستاد مرکزی مورد بحث قرار گیرد. روزهای آینده و سپس تصمیم گیری کنید. ”

به گزارش دکترنامه ، عبدالرضا رحمانی فضلی ، در پایان جلسه عملیاتی ستاد ملی پیشگیری از ویروس کرونا که با موضوع تعطیلات دو هفته ای برگزار شد ، اظهار داشت: نظرات بیان می شود تعطیلات زمان عمل است و م effectiveثر باشد ، اما انجام این کار مستلزم آماده سازی ، برنامه ریزی ، ترغیب و حمایت مقامات و مردم است.

وی افزود: اگر برنامه ریزی هوشمندانه ای صورت نگیرد ، ممکن است علیرغم متحمل شدن هزینه های اقتصادی به اهداف خود نرسیم. بنابراین ، تصمیم گرفته شد که مطالعه دقیق تری انجام شود و در روزهای آینده ، همه مسائل در دفتر مرکزی مورد بحث قرار می گیرد و سپس تصمیم می گیریم.

وی ادامه داد: طی یک سال و نیم گذشته کادر پزشکی در این امر دخیل بوده اند که باید به آنها احترام بگذاریم. ما باید توجه بیشتری به برنامه ریزی داشته باشیم. بنابراین ، تصمیم گرفته شد شرایط جرم و شرایط کنترل موثرتری پیشنهاد شود. انواع جنایات با انواع جرایم هماهنگ نیست و این جنایات باید به نحو م effectiveثرتری پیگیری و اجرا شوند. در این مورد ، تصمیم گرفته شد که صنف و نیروی انتظامی پیشنهاد خود را ارائه دهند.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه هماهنگی های لازم در زمینه پزشکی انجام شده است و جای نگرانی نیست ، افزود: موضوع واکسیناسیون و همچنین رعایت پروتکل ها یکی از مهمترین مسائل است. واکسیناسیون ها در حال حاضر به حدود 500 هزار نفر رسیده است که با کمک همه دستگاه ها تسریع می شود و از هفته آینده احتمالاً تولید داخلی واکسن به یک میلیون نفر می رسد. علاوه بر این ، واردات افزایش می یابد.

وی افزود: واکسیناسیون مانع از عفونت نمی شود ، اگرچه عفونت را خفیف می کند ، اما اگر فردی بیماری زمینه ای داشته باشد و مبتلا شده باشد ، حتی اگر واکسینه شده باشد ، احتمال مرگ او وجود دارد.

وزیر کشور تأکید کرد: بیایید سوء تفاهم در مورد واکسیناسیون را از بین ببریم و همه افرادی که واکسینه شده اند نباید وضعیت طبیعی را فرض کرده و پروتکل را رعایت کنند. در مورد محرم ، کمیته امنیت انضباطی تصمیم بسیار خوبی گرفته است. پروتکل پیشنهادی وزارت بهداشت تصویب شده است ، ما آن را به تمام جوامع مذهبی و مساجد ابلاغ کرده ایم و سازمانهای تبلیغاتی مسئول رعایت این پروتکل هستند که عمدتا در فضای باز و در مقادیر کمتر است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا