سلامت و دانش

واکنش وزارت بهداشت به انتشار اخباری درباره خط تولید واکسن روسی در ایران

به گزارش شفاف ، دکتر کیانوش جهانپور در پاسخ به انتشار خبری به نقل از سخنگوی ستاد ملی کرونا در کلاب هاوس مبنی بر اینکه “اسپوتنیک خط تولیدی را به ایران داده که به نفع ما نیست” ، ضمن رد این عنوان و خواندن عنوان انتخاب شده در چندین رسانه با محتوای متن سخنرانی دکتر علیرضا رییسی ، گفت: “متأسفانه عناوین انتخاب شده در برخی رسانه ها هیچ ارتباطی با متن خبر و سخنان سخنگوی محترم ستاد ملی علیه کرونا ندارند. آنچه او شب گذشته در این مصاحبه House House توضیحاتی در مورد دلایل تاخیر در واکسیناسیون در ایران است که به دلیل تأخیر در روند تأمین واکسن ایجاد شده است و البته گزارشاتی در مورد چگونگی و میزان پیش بینی های قبلی تأمین کنندگان واکسن از جمله روسیه و اسپوتنیک آن گزارش شده است. واکسن نیز ارائه می شود.

وی افزود: واکسن “Sputnik V” عملا اولین واکسن ثبت شده علیه Covid 19 در جهان بود و در هفته های اول واکسیناسیون ، به ویژه در مورد واکسیناسیون کادر پزشکی ، واکسن ارسال شده توسط روسیه به شروع واکسیناسیون در ایران و واکسیناسیون های سلامتی کمک کرد. . مدافع و مورد استقبال قرار گرفت. و به نوعی توسط بسیاری از متقاضیان واکسن تقاضا می شود. اما در هفته های اخیر به دلیل تولید کند و محدود واکسن اسپوتنیک در روسیه و ظهور مجدد بیماری در این کشور ، تولید و تحویل این واکسن طبق پیش بینی و توافق صورت نگرفته است.

جهانپور ادامه داد: البته این مشکل فقط به واکسن “Sputnik V” محدود نمی شود و تقریباً همه تولید کنندگان در جهان از چند طریق و سطح مختلف با این مشکل روبرو هستند و طبیعی است که دکتر رییسی به عنوان معاون وزیر بهداشت و واکسیناسیون در وزارت بهداشت ، در گزارش خود را ارائه دهید ، آنچه در چند ماه گذشته اتفاق افتاده است و نگرانی خود را بیان کنید.

وی با تشریح گفته های رییسی در مورد خط تولید مشترک واکسن اسپوتنیک در ایران ، افزود: در مورد خط تولید مشترک واکسن اسپوتنیک در ایران ، وی (دکتر علیرضا رییسی) تشخیص داده است که به دلیل راه اندازی این خط تولید و نیاز به تأیید فنی و واکسن در روسیه ، البته این واکسن هنوز در مدار واکسیناسیون عمومی نیست و بنابراین ، تا زمان انتشار این واکسن ، به واکسیناسیون عمومی در ایران کمک نمی کند. متأسفانه انتخاب عنوان از این طریق یک عنوان استنباطی نیست و هیچ ارتباطی با گزارش ارائه شده و آنچه که می گوید ندارد. انتظار می رود رسانه های دلسوز و محبوب در شرایط دشوار امروز همراه با جامعه و نظام سلامت از هرگونه اطلاعاتی که حتی ابهام ، تنش یا اضطراب در افکار عمومی ایجاد می کند ، به دقت پرهیز کنند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو افزود: دولت و مردم روسیه در ماه های اخیر از قدرت خود برای کمک به هرچه بیشتر سیستم بهداشتی ایران و حسن نیت در مبارزه با تاج و آغاز واکسیناسیون و تداوم استفاده کرده اند. و توسعه آن در ایران و یکی از مصادیق بارز آن همکاری در تولید همزمان و تحت لیسانس واکسن Sputnik در ایران است ، ستودنی است و البته با گنجاندن واکسن اسپوتنیک در ایران در چرخه واکسیناسیون عمومی بعد از آن. تصویب اقدامات فنی ، این نقش مهمی در تسهیل و تسریع واکسیناسیون عمومی در ایران خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا