سلامت و دانش

صدور الکترونیک ۶۵ درصد از نسخ بیمه سلامت/لزوم پوشش رایگان بیمه برای ساکنین حاشیه شهرها

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با تاکید بر اجرای سریعتر نسخه الکترونیک در کشور گفت: در حال حاضر 65 درصد از نسخه های بیمه سلامت در سراسر کشور به صورت الکترونیکی صادر می شود که البته ارزش دارد. با تاکید بر اینکه دانشگاه ها و مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت همکاری قابل قبولی دارند که منجر به حصول نتایج مناسب می شود.

دکتر در گفت وگو با دکترنامه، محمدمهدی نصیحی وی با اشاره به یافته های سازمان بیمه سلامت ایران در بحث نسخه نویسی الکترونیکی گفت: سازمان بیمه سلامت ایران با وجود همه مشکلات در 18 ماه گذشته عزم خود را برای تعریف این موضوع و رفع موانع و مشکلات جزم کرده است. “

وی با ذکر مثالی مبنی بر اینکه بدون کوچکترین اشاره ای به این معضل مهم در تمامی حوزه های بخش خصوصی، دولتی و در برخی شهرها کاملا الکترونیکی شده است، گفت: 65 درصد از نسخه های بیمه سلامت در سراسر کشور به صورت الکترونیکی صادر می شود; البته قابل تاکید است که دانشگاه و مرکز طرفین قرارداد بیمه سلامت همکاری قابل قبولی دارند که منجر به حصول نتایج مناسب می شود.

وی با تاکید بر عزم جدی بیمه سلامت در همکاری با وزارت بهداشت و سایر بیمه ها در اجرای کامل نسخه نویسی الکترونیکی، تصریح کرد: بدون شک ادامه طرح نسخه نویسی الکترونیکی نیازمند انعطاف است، بنابراین پیشنهاد شش ماهه ارائه شد. تا زمانبندی رعایت اجرای کامل این طرح خوشبختانه بیمه سلامت از نظر پوشش، پیشرفت و دقت در امر نسخه نویسی الکترونیکی پیشتاز است و شرایط ذینفعان و جامعه همواره مورد توجه قرار می گیرد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: حاشیه نشینی نکته مهمی در بحث سلامت است که باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا امکانات قابل قبولی در این حوزه وجود ندارد. بیمه سلامت توجه ویژه ای به مناطق حاشیه نشین دارد و بیمه عمومی را به صورت رایگان در اختیار این قشر قرار می دهد. بدون شک همه عوامل اجتماعی موثر بر بحث سلامت باید به دقت رصد شوند.

وی در پایان افزود: مناطق حاشیه ای باید شناسایی شوند و امیدواریم در ادامه با کمک مراکز بهداشتی و درمانی و بسیج اقشار آسیب پذیر و نیازمند تحت پوشش رایگان قرار گیرند. حتی پیشنهاد شده است که بیمه آتیه سازان در این زمینه اقدام لازم را انجام دهد.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا