سلامت و دانش

آیا عصاره این گیاه می تواند کرونا ویروس را زمین گیر کند؟

تاثیر امیدوارکننده عصاره های گیاهی بر ویروس کرونا

گزارش شده است که ویروس های تنفسی مانند آنفولانزا در موارد متعددی از حیوانات به انسان منتقل می شوند و شیوع بیماری های فاجعه بار مانند “ویروس آنفلوانزای H1N1 A”، “H2N2” آنفولانزای A یا “H2N2” و “آنفلوانزای A” و “آنفلوانزا” گزارش شده است. ویروس های A” نیز گزارش شده است. آنفولانزای H5N1 توسط پرندگان دنبال شد.

عصاره گیاهی به نام «اکیناسه» به جای فعال کردن سیستم ایمنی، سیستم ایمنی را به گونه‌ای اصلاح می‌کند که بهترین راه برای تنظیم سیستم ایمنی تطبیقی ​​است. در یک مطالعه جدید، اکیناسه بیان سایتوکاین‌های التهابی «فاکتور نکروز تومور آلفا» (TNF-α) و «اینترلوکین 1 بتا» (IL-1-β) را 24 درصد و سیتوکین ضد التهابی «اینترلوکین 10» کاهش داد. (IL-). 10) نسبت به پایه افزایش یافته است.

علاوه بر این، تولید یک اصلاح کننده ایمنی و ضد ویروسی به نام اینترفرون گاما (IFN-ϒ) تا 50 درصد افزایش یافت. همچنین، فرآیند تعدیل کننده ایمنی اکیناسه شامل فعال شدن قابل توجه سیستم اندوکانابینوئید از طریق گیرنده کانابینوئیدی نوع 2 (CB2) توسط N-alkylamides است.

برخی از این N-الکیل آمیدهای زیست فعال شباهت های ساختاری با اندوکانابینوئیدها دارند که در غلظت های نانومولاری کم، اثرات ضد التهابی بر روی محیط سیتوکین دارند. فعال سازی سیستم اندوکانابینوئید در طول پیشرفت کووید-19 می تواند راهی جدید برای مبارزه با التهاب سیستمیک و طوفان های سیتوکین باشد. هدف از این مطالعه که توسط تیمی از دانشمندان یک موسسه چند ملیتی انجام شد، ارزیابی بالینی عفونت کروناویروس با تجویز اکیناسه و ارزیابی فواید پیشگیرانه و درمانی آن بود.

کارآزمایی بالینی اولیه در دانشگاه کاردیف به عنوان یک کارآزمایی تک مرکزی، دوسوکور، تصادفی و کنترل شده با دارونما انجام شد. از شرکت کنندگان 18 سال و بالاتر خواسته شد تا روزانه به مدت چهار ماه از محلول اکیناسه استفاده کنند.

اثر پیشگیرانه بر روی ویروس کرونا از نظر آماری قابل توجه است. بروز بیماری در گروه تحت درمان با اکیناسه 5.5 درصد و در گروه دارونما 14.6 درصد بود.

این مطالعه نشان می دهد که عصاره اکیناسه اثر ضد ویروسی مستقیمی بر ویروس های مختلف تنفسی از جمله کرونا دارد. این عصاره تولید اینترفرون گاما را افزایش می دهد و از تولید سایتوکین های التهابی مانند فاکتور نکروز تومور آلفا جلوگیری می کند.

این عصاره گیاهی محافظت عالی در برابر ویروس هایی مانند کرونا در بزرگسالان و کودکان ایجاد می کند. نتایج بالینی اولیه برای ویروس کرونا ممکن است شواهد بیشتری مبنی بر استفاده از اکیناسه علیه این ویروس خاص ارائه دهد.

این مطالعه در مجله Microorganisms منتشر شد.

46

دکمه بازگشت به بالا