سلامت و دانش

۶۵ هزار ایرانی با پیوند عضو به زندگی بازگشتند

به گزارش شفاف، کتایون نجفی زاده در همایش آنلاین شعبه انجمن اهدای عضو ایران، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 446 اهدای عضو در کشور انجام شده که نسبت به سال گذشته 66 درصد رشد داشته است. سال گذشته (با 269 مورد).

وی در عین حال بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا، آمار اهدای عضو در سال 93 نسبت به سال قبل 53 درصد کاهش داشته و همچنین نسبت به 574 مورد اهدای عضو قبل از شیوع کرونا، 22 درصد کاهش داشته است. در اهدای عضو

یکی از اعضای کارگروه پیوند سازمان جهانی بهداشت به مسیر رشد اهدای عضو در ایران اشاره کرد و گفت: رضایت از اهدای عضو در ایران از 2 درصد در سال 1379 به 10.9 درصد در سال جاری افزایش یافته است.

وی بازگشت بیش از 65 هزار ایرانی به زندگی با پیوند اعضا، ذخایر ارزی 250 هزار میلیارد تومانی را به دلیل بومی سازی اهدای عضو در کشور و لزوم عزیمت به خارج از کشور و افزایش نیروی کارآمد با ورود نیروهای بازپروری بیان کرد. مهمترین دستاوردهای اهدایی عضو در ایران ذکر شد.

نجفی زاده، شعب را به عنوان قوه مجریه انجمن عنوان کرد و با اشاره به فاصله قابل توجه اهدای اعضا در مناطق مختلف کشور، بر لزوم جدیت بیشتر شعبه انجمن برای استفاده بهینه از ظرفیت های بالقوه استان تاکید کرد.

دکمه بازگشت به بالا