سلامت و دانش

گزارش شوکه‌کننده جاب‌ویژن از تاثیر محدودیت اینترنت بر بازار کار

نتایج نظرسنجی “Jobvision” از 8000 نفر نشان داد که گروه های شغلی بازاریابی دیجیتال و سئو بیشترین آسیب را به دلیل فیلترینگ و محدودیت های اخیر اینترنت متحمل شده اند. علاوه بر این، 23 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی شغل خود را از دست داده اند.

Jobvision که در زمینه استخدام و استخدام فعالیت می کند، ماه گذشته نظرسنجی را برای روشن شدن تأثیر قطعی اینترنت و فیلترینگ انجام داد. 8000 نفر در این نظرسنجی شرکت کردند و از هر 4 شرکت کننده یک نفر اعلام کرد که شغل خود را از دست داده است.

گزارش چشم انداز شغلی

در حالی که نیمی از افراد اعلام کردند که هیچ تغییری در شرایط کاری آنها ایجاد نشده است، 15 درصد از شرکت کنندگان کاهش یا تاخیر در حقوق خود را تجربه کردند. 12 درصد گزارش کرده اند که امنیت شغلی آنها در خطر است و به احتمال زیاد به زودی از کار خارج می شوند.

آنچه در مورد این گزارش جالب است کسانی هستند که در لینکدین به سوالی پاسخ دادند که «حواس‌پرتی اینترنت تأثیر خاصی بر شغل آنها نداشته است». این تقریبا 50 درصد بیشتر از گروه های مشابه در تلگرام و اینستاگرام است.

آسیب پذیری گروه های شغلی

بخش دیگری از این گزارش به آسیب‌پذیری‌های گروه‌های کاری مختلف تحت تأثیر محدودیت‌های اینترنتی اختصاص دارد. در همین راستا Jobvision فرآیند ثبت آگهی استخدام را در سامانه خود بررسی کرده است. نتایج این پایش نشان می دهد که بازاریابی دیجیتال و سئو بیشترین کاهش را در موقعیت های شغلی در این مدت تجربه کردند.

گزارش چشم انداز شغلی

در این نمودار تنها عناوین شغلی آورده شده است که بیش از 30 درصد کاهش یافته است.

فعالان ترجمه، تولید محتوا، نگارش و ویرایش، فروش و بازاریابی، سطوح کارشناسی و مدیریتی و خدمات و پشتیبانی مشتریان نیز بیشترین کاهش را در نیاز نیروی کار در دو ماه گذشته داشته اند.

به گزارش روزنامه همه میهن، 54 درصد پاسخ دهندگان به این نظرسنجی زن و 46 درصد مرد بودند. سن پاسخ دهندگان به این نظرسنجی نیز نشان می دهد که 52 درصد آنها بین 25 تا 34 سال، 26 درصد بین 18 تا 24 سال، 17 درصد بین 35 تا 44 سال، 3 درصد بین 45 تا 54 سال و 2 درصد در سایر رده های سنی

لازم به ذکر است که نظرسنجی ها و آمارهای مختلفی از تاثیر محدودیت های اینترنتی بر کسب و کارها منتشر شده است، اما تاکنون هیچ نهاد تصمیم گیری پاسخ روشنی در مورد رفع فیلتر پلتفرم های محبوبی مانند اینستاگرام ارائه نکرده است.

227227

دکترنامه در این نوشته، این موارد را بررسی می کند پنهان کردن عناوین

دکمه بازگشت به بالا