آلودگی هوا و افزایش ۱۵ درصدی ابتلا و مرگ ناشی از کرونا

رئیس اداره بهداشت هوا و تغییرات آب و هوایی وزارت بهداشت اظهار داشت: آلودگی هوا علاوه بر توضیح عبور تاج تاج به بدن از طریق آلودگی هوا ، باعث افزایش 15 درصدی بیماری و مرگ و میر ناشی از Covid-19 می شود.

در مصاحبه ای با دکترنامه ، دکتر عباس شاهسونی وی با اشاره به تأثیرات آلودگی هوا در انتقال بیشتر بیماری Covid-19 ، اظهار داشت: آلودگی هوا با انتقال بیشتر بیماری Covid-19 همراه است و در عین حال باعث تشدید بیماری می شود. لازم به ذکر است که آلودگی هوا و ذرات آلاینده هوا تا 15٪ منجر به افزایش مرگ و میر و بیماری عروق بیماری کرونا قلب می شود.

آلودگی هوا؛ چهارمین علت مرگ در جهان

وی افزود: آلودگی هوا چهارمین علت اصلی مرگ و میر در جهان است و پس از فشار خون ، استعمال دخانیات و سو mal تغذیه ، آلودگی هوا چهارمین علت مرگ و شماره دو علت مرگ ناشی از بیماری های غیرواگیر پس از استعمال دخانیات است. این نشان می دهد که آلودگی هوا تأثیر عمده ای در افزایش مرگ و میر زودرس در جهان دارد.

نقش آلودگی هوا در حملات قلبی و مغزی ، سرطان ریه و دیابت

شاهسونی ادامه داد: در عین حال آلودگی هوا 20٪ مرگ و میر ناشی از بیماری ایسکمیک قلب ، 19٪ مرگ و میر ناشی از سرطان ریه ، 26٪ مرگ و میر ناشی از سکته مغزی ، 20٪ مرگ و میر را تشکیل می دهد. دیابت 40٪ مرگ و میر ناشی از بیماری انسدادی مزمن ریوی و 30٪ مرگ و میر ناشی از عفونتهای حاد تنفسی را تشکیل می دهد. این موارد نشان می دهد که آلودگی هوا می تواند در حملات قلبی ، سکته های مغزی ، سرطان ریه ، دیابت و … موثر باشد.

در شرایط هوای آلوده ایمنی کاهش می یابد

وی ادامه داد: باید توجه داشت که عبور آلودگی هوا به بدن از طریق دستگاه تنفسی انجام می شود و ریه ها و همچنین دستگاه تنفسی را درگیر می کند. این باعث کاهش مصونیت فرد می شود. کرونا همچنین به افرادی که سیستم ایمنی ضعیف تری دارند حمله می کند و این راهی برای افزایش انتقال و بدتر شدن تاج ناشی از آلودگی هوا است. راه دیگر این است نشان داده شده است که ویروس کرونا می تواند به ذرات کوچکی که معلق هستند و به سیستم تنفسی فرد وارد می شوند ، متصل شود و ذرات معلق در هوا می توانند یکی از انواع مسیر انتقال تاج باشند.

شاهسونی گفت: در عین حال باید توجه داشت که افرادی که در مناطق آلوده زندگی می کنند دارای سیستم تنفسی آسیب پذیرتر هستند. بنابراین ، به طور کلی ، افرادی که در تهران زندگی می کنند ، دارای سیستم تنفسی هستند که آسیب پذیرتر از افرادی است که در شهرهای کوچک زندگی می کنند. زیرا آنها به طور مداوم در معرض آلودگی هوا قرار دارند. بنابراین با این مسیر ، آلودگی هوا و ذرات معلق در هوا میزان مرگ و میر Covid-19 را افزایش می دهد.

وی تأکید کرد: بنابراین آلودگی هوا تا 15 درصد باعث افزایش موارد و مرگ و میر ناشی از بیماری عروق بیماری کرونا قلب می شود.