سلامت و دانش

علائم اختلال اضطراب پس از سانحه چیست؟

اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) یک اختلال اضطرابی است که می تواند پس از درگیر شدن یا مشاهده یک رویداد خاص ناراحت کننده، ترسناک یا ناراحت کننده رخ دهد.

به گزارش دکترنامه، در بیشتر موارد، علائم این اختلال اضطرابی در ماه اول پس از رویداد آسیب زا ظاهر می شود. با این حال، ممکن است ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد تا علائم ظاهر شوند.

علائم خاص ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. با این حال، به طور کلی، این افراد فلاش بک یا کابوس، احساسات فیزیکی مانند درد و تعریق، تحریک پذیری، طغیان عصبانیت و مشکلات خواب را تجربه خواهند کرد.

بسیاری از افراد مبتلا به PTSD ممکن است مشکلات روانی دیگری مانند افسردگی و اضطراب داشته باشند، رفتارهای خودآزاری یا مخرب داشته باشند و علائم فیزیکی مانند سردرد، سرگیجه و درد قفسه سینه را نشان دهند.

علاوه بر این، به گفته متخصصان، کودکان نیز می توانند این اختلال اضطراب را تجربه کنند و ممکن است علائمی مشابه بزرگسالان مانند مشکلات خواب و کابوس داشته باشند.

به گزارش “WebMD”، کودکان مبتلا به این اختلال اضطراب ممکن است علائم خاص تری مانند شب ادراری، احساس اضطراب غیرعادی هنگام جدا شدن از والدین خود و تکرار حادثه را نیز از خود نشان دهند. آسیب در طول بازی.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا