سلامت و دانش

چرا استفاده از ماسک مهم است؟

این متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری با تأکید بر اینکه نیاز به پوشیدن ماسک وجود دارد ، گفت: در این شرایط ما پوشش نمی دهیم تا از ابتلا به بیماری استفاده نکنیم بلکه آن را می پوشانیم که اگر بیمار هستیم ، آن را به دیگران منتقل نخواهیم کرد.

به گزارش دکترنامه ، شروین شکوهی با بیان اینکه اگر در شرایط فعلی پوشیدن ماسک اجباری باشد بسیار خوب است ، اظهار داشت: در چنین شرایطی یک ماسک معمولی و گلدوزی دستی کافی است و لازم نیست استاندارد باشد.

وی گفت: اگر همه از ماسک استفاده کنند نیازی به نگرانی در مورد گرفتن ماسک و آلودگی نیست. “اگر همه از ماسک استفاده کنند ، هیچ ویروس در هوا در ماسک های ما وجود ندارد ، بنابراین ما از این امر می ترسیم.” هیچ لمس از ماسک و آلودگی دست وجود ندارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: این مشاهدات بسیار مفید خواهد بود زیرا اگر همه ماسک بپوشند بسیار بعید است که قطرات تنفسی شخصی روی دسته درب و روی سطح باشد و این به نفع همه است.

وی همچنین در مورد روش پلاسما درمانی و اثربخشی آن در بیماران با تاج توضیح داد: از این روش برای درمان SARS ، مرس ، ابولا و آنفلوانزا استفاده شده است و برای این کار آنتی بادی افرادی که آنتی بادی کافی دارند تقویت شده و به بیمار دیگری تزریق می شود. البته این روش درمان مناسبی نیست؛ زیرا در مواردی که بیماری شدید است ، مشکل ویروسی نیست بلکه ماده ای است که در بدن ایجاد شده و تغییر در دیواره های شریانی ایجاد می شود که باعث لخته شدن خون می شود. بنابراین ، این روش در بیماری های شدید بی اثر است.

این متخصص بیماریهای عفونی اضافه کرد: “در مواردی که بیماری شدید نباشد ، ویروس در مناطقی از بدن که با دادن آنتی بادی به آن نواحی نمی رسد ، افزایش می یابد؛” از آنجا که این ویروس درصد کمی در خون این افراد دارد ، آنتی بادی های ویروس خون را از بین می برد. به طور کلی ، درمان پلاسما ممکن است یک درمان مناسب برای بیماران متوسط ​​تا شدید نباشد.

عضو هیئت علمی دانشکده پزشکی دانشگاه شهید بهشتی نیز در پاسخ به سؤالی درباره احتمال انتقال ویروس Co-19 از طریق اهدای خون گفت: “این ویروس از نظر خون بسیار کم است و بیماری از طریق خون منتقل نمی شود.”

کی کرونا ناپدید شد؟

وی گفت: “هیچ مکانی در دنیا وجود ندارد که بتوانیم بگوییم چه موقع ویروس از بین می رود.” در حالی که در برخی از جوامع با وجود رعایت کامل فاصله اجتماعی ، تعداد کشته شدگان همچنان زیاد است و هیچ کس علت آن را نمی داند.

شکوهی تأکید کرد: بنابراین رفتار ویروس به هیچ وجه مشخص نیست و نمی توان پاسخ صحیحی داد که آیا این بیماری دوباره در این کشور به اوج خود می رسد یا نه.

آیا احتمال عفونت مجدد وجود دارد؟

وی گفت: “خیلی بعید است که مردم بهبود یابند ، اما ما با اطمینان نمی توانیم بگوییم که چه خواهد شد.” بسیار بعید است کسی که به این ویروس مبتلا شده باشد ، در آینده نزدیک دوباره بیمار شود ، اما به دلیل تغییر در رفتار یا تغییر در سیستم ایمنی ممکن است سال آینده دوباره آلوده شود.

تأثیر تغذیه و مصرف مناسب ویتامین در پیشگیری از بیماری

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مورد رابطه بین تغذیه مناسب و ویتامین با پیشگیری از بیماری عروق بیماری کرونا قلب توضیح داد: با این حال ، این بدان معنی نیست که این ویتامین به جلوگیری از عفونت کمک می کند.

وی با بیان اینکه افراد بیمار ، اعم از بدون علامت و بدون علامت ، نباید به یکدیگر دست بزنند ، گفت: مهمترین کار برای مقابله با تاج جلوگیری از بیماری است و بهترین کار برای اقامت در خانه و پیگیری مسافت اجتماعی است. قرنطینه بهترین کاری است که در چین انجام شده است ، اما هنوز مشخص است که آیا این کشور می تواند این کار را انجام دهد ، که به دلایل اقتصادی و اجتماعی در کشور ما تقریبا غیرممکن است. بنابراین باید قرنطینه را در سطح پایین تری اعمال کنیم و همه ارگانها باید تلاش کنند تا مسافت اجتماعی به خوبی انجام شود.

وی گفت: “برخلاف تصور عامه که کرونا کاهش می یابد و از بین می رود ، این درست نیست.” “متأسفانه ، اکنون افراد زیادی در جامعه وجود ندارند که ماسک نمی پوشند ، نمی ترسند ، فاصله خود را حفظ نکنند و غیره.” فاصله اجتماعی از بین می رود. در حالی که ما پزشکان می گویند که هیچ چیز به پایان نمی رسد و ما هنوز نمی دانیم چه اتفاقی افتاده است ، هنوز هم بسیاری از افراد به دلیل بیماری به بیمارستان می روند و این خوب نیست.

شکوهی با تأکید بر اینکه یافتن دارو بسیار مهم است ، اظهار داشت: اما اکنون ، مهمترین چیز این است که از آلوده شدن افراد جلوگیری شود.

در خانه بمانید. هنوز هم مهمترین راه برای پیگیری کورونا

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه درمانی برای این بیماری وجود ندارد ، خاطرنشان کرد: برای دستیابی به نتایج مطالعاتی برای درمان این بیماری در ایران و سایر کشورها انجام می شود ، اما در حال حاضر بهترین راه برای قرنطینه و ماندن در خانه است. .

شکوهی تأکید کرد: این ارگانیسم به صورت قطرات نفسانی از طریق دهان پخش می شود ، بنابراین فاصله گرفتن و نزدیک نشدن به افراد دیگر و پوشیدن ماسک می تواند به جلوگیری از این بیماری کمک کند.

وی توضیح داد: این قطره ها روی سطح می نشینند و اگر لمس شوند ، به دهان ، بینی و چشم منتقل می شوند. بنابراین ، دست ها باید به طور مرتب با صابون و آب شسته شوند و دست ها تا حد ممکن با صورت در تماس نباشند. همچنین ، اگر دست کسی آلوده شده است ، باید حداقل 20 ثانیه بلافاصله با صابون و آب شسته شود ، یا اگر هر فرد یک محلول الکلی داشت ، سریعاً اسپری کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا