سلامت و دانش

راهکارهایی برای کمک به بیماران مبتلا به پارکینسون

دکترنامه / خراسان رضوی استراتژی های مختلف ممکن است به مبتلایان به پارکینسون که در راه رفتن مشکل دارند کمک کند ، اما تحقیقات جدید نشان می دهد که بسیاری از مردم هرگز این استراتژی ها را نشنیده و امتحان نکرده اند.

آنوک توسرمس ، محقق مرکز پزشکی دانشگاه رادبود در نایمگن ، هلند ، می گوید: “ما می دانیم که افراد مبتلا به پارکینسون اغلب خود به خود راه های خلاقانه ای برای غلبه بر مشکلات راه رفتن برای حفظ تحرک و استقلال خود می یابند.” به عنوان مثال ، مردم با تقلید از راه رفتن شخص دیگر یا با شمارش در ذهن خود با ضربان یک مترونوم راه می روند. ما همچنین دریافتیم که افراد به ندرت در تمام استراتژی های مختلف جبران خسارت آموزش دیده اند. با در نظر گرفتن این موضوع ، مردم اغلب استراتژی هایی را پیدا می کنند که برای آنها و شرایط منحصر به فرد آنها مناسب است.

محققان 4324 فرد مبتلا به پارکینسون و اختلال راه رفتن را نگران کردند. این اختلالات شامل مشکلاتی مانند عدم تعادل ، جابجایی ، سقوط ، سردرگمی و بی ثباتی است. در 35 of از شرکت کنندگان ، مشکلات راه رفتن بر توانایی آنها در انجام فعالیت های عادی زندگی روزمره تأثیر گذاشت و 52 one یک یا چند سقوط را در یک سال گذشته تجربه کرده بودند.

در این نظرسنجی هفت دسته اصلی از استراتژی های جبران خسارت مشخص شد که اولین آنها نشانه های داخلی مانند راه رفتن برای شمارش در ذهن بود. دسته دوم علائم خارجی مانند راه رفتن با سرعت مترونوم است. دسته سوم تغییر در نیاز به تعادل ، مانند چرخش وسیع تر ، و دسته چهارم تغییر در وضعیت روانی است که شامل تکنیک های آرامش است. همچنین دسته پنجم ، مشاهده تصاویر حرکتی و حرکتی که شامل تماشای راه رفتن افراد دیگر است. دسته ششم اقتباس از الگوهای جدید راه رفتن مانند پریدن یا راه رفتن به عقب است و دسته هفتم انواع دیگر استفاده از پا ، مانند دوچرخه سواری و خزیدن است. از هر گروه از شرکت کنندگان پرسیده شد که آیا آن را می دانند. آیا آنها از آن استفاده کرده اند و اگر چنین است ، این استراتژی در زمینه های مختلف چگونه برای آنها کار کرده است؟

محققان دریافتند افراد مبتلا به پارکینسون معمولاً از راهکارهای جبران خسارت عابران پیاده استفاده می کنند اما از هر هفت راهکار بی اطلاع هستند. به عنوان مثال ، 17 people از مردم هرگز هیچ کدام از این استراتژی ها را نشنیده اند و 23 never هیچ یک از آنها را هرگز امتحان نکرده اند. تنها 4 درصد از هفت گروه استراتژی جبران خسارت را می دانند. به طور متوسط ​​، همه سه استراتژی می دانند. علاوه بر استفاده از وسایل کمکی برای پیاده روی و پیاده روی جایگزین ، معروف ترین استراتژی راهنمای خارجی مانند گوش دادن به مترونوم بود که 47 درصد از پاسخ دهندگان از آن مطلع بودند. پس از آن ، راهنمای داخلی (45)) مشهورترین مورد است. مشاهده فیلم ها و فیلم های اکشن کمترین گروه شناخته شده است و تنها 14 is شناخته شده است.

اکثریت مردم می گویند که هر استراتژی که سعی می کنند تأثیر مثبتی دارد. به عنوان مثال ، 76 said گفتند که تغییر الزامات موجودی تأثیر مثبتی دارد. در حالی که 74 درصد می گویند تغییر در وضعیت روانی آنها مثر بوده است.

محققان همچنین دریافتند که استراتژی ها بسته به زمینه ای که فرد از آنها استفاده می کند متفاوت عمل می کنند. به عنوان مثال ، تدریس خصوصی در حین راه رفتن بسیار م effectiveثر است و 73 درصد میزان موفقیت را نشان می دهد. هنگام تلاش برای متوقف کردن دویدن ، تنها 47٪ معتقد بودند که این تاکتیک مفید است. به طور مشابه ، تجسم حرکت زمانی 83٪ موفقیت آمیز بود که مردم از آن برای راه رفتن در فضای باز استفاده می کردند و تنها 55٪ هنگامی که افراد از آن برای راه رفتن در فضاهای محدود استفاده می کردند ، موفق بود.

توسن گفت: “یافته های ما نشان می دهد که رویکرد مناسب یا مفید در همه شرایط جواب نمی دهد زیرا زمینه های مختلف ممکن است به استراتژی های متفاوتی نیاز داشته باشند ، یا افراد به سادگی به یک استراتژی بهتر از راه حل دیگر پاسخ دهند.” ما باید پا را فراتر بگذاریم و همه راهکارهای موجود را به مردم آموزش دهیم. به عنوان مثال ، از طریق یک پلت فرم یادگیری آنلاین اختصاصی که می تواند به افراد مبتلا به پارکینسون در یافتن استراتژی مناسب کمک کند.

محدودیت این مطالعه گزارش های فردی از ناتوانی در راه رفتن بود و توسط معاینه عصبی مستقل تأیید نشد.

این یافته ها در شماره 8 سپتامبر 2021 در مجله آنلاین Neurology و Medical Journal of the American Academy of Neurology منتشر شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا