سلامت و دانش

چرا ایران در بحران کرونا دچار کمبود تخت بیمارستانی نشد؟

معاون فنی و برنامه ریزی سابق وزارت بهداشت افزایش تخت های بیمارستانی ، به ویژه بیمارستان ها را نعمت برنامه تحول سلامت خواند و گفت: “اگر این پیشرفت و افزایش نبود نبود ، شاید 50٪ از بیماران تاج را از دست می دادیم”. .

دکتر علی ماهر – مشاور رئیس جمهور دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی – در گفتگو با دکترنامههمزمان با اجرای طرح تحول سلامت در کشور ، وی شش سال سن دارد و با تأکید بر اینکه من طرح تحول سلامت را تحول نمی دانم ، اظهار داشت: آنچه که به عنوان “برنامه تحول سلامت” خوانده می شود در واقع بازگشت دولت است. به وظایف اصلی خود در قانون اساسی. ” ،

به گفته وی ، در دهه 1940 ، پس از انقلاب ، نظام مراقبت های بهداشتی کشور به تدریج از تعهدات وضع شده در قانون اساسی فاصله گرفت و برنامه تحول در اصل بازگشت واقعی سیستم مراقبت های بهداشتی به حقوق بشر و سایر تعهدات مندرج در قانون بهداشت بود. و در حال بهبود بود

تأثیر برنامه تحول سلامت بر مدیریت کلی بیماری 19

عضو هیئت علمی گروه سیاست و اقتصاد سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با استناد به تأثیر برنامه تحول سلامت در مدیریت بیماری Qovid 19 در ابعاد مختلف ، گفت: علی رغم انتقاد از برنامه برای تحول سلامت ، سیستم بهداشت و درمان موفق شده است با حضور پزشکان ، متخصصان و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی ، سطح جدیدی از مراقبت های بهداشتی را ایجاد کند ، تعداد زیادی از مراکز درمانی بویژه سطح جدیدی به نام “مجتمع مراکز بهداشتی در حومه شهرها و مناطق کمتر ممتاز.

نقش مراکز بهداشتی کلی در پاسخ به بیماری عروق کرونا ویروس قلب

معاون برنامه ریزی و نظارت بر تاج گذاری تهران با بیان اینکه این سطوح بهداشتی ، که پس از برنامه تحول سلامت ایجاد شده است ، یکی از فعال ترین بخش های بحران تاج است ، افزود: نظارت و نظارت بر بیمار است. یکی از اقدامات انجام شده توسط مراکز جامع سلامت در زمان بحران کرون. مراکزی که قبل از برنامه تحول در سیستم سلامت کشور و در بحران تاج وجود نداشت ، مراکز 16 و 24 ساعته نامیده می شوند.

در تختخواب بیمارستانها و داروهای جانبی در معالجه بیماری عروق کرونا ویروس قلب 1.5 افزایش یابد

وی افزایش و توسعه چشمگیر تختخواب های بیمارستانی را از دیگر تحولات در طرح تحول سلامت عنوان کرد و گفت: در برنامه تحول سلامت برای چهار سال اول ، بیش از 24000 تخت به تخت بیمارستان های کشور اضافه شده است. شاخص جمعیت از کمتر از 1.5 تخت به نزدیک به 2000 نفر در هر 1000 جمعیت افزایش می یابد.

وی با اشاره به تأثیر بسیار زیاد این 24000 تختخواب در معالجه بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونا ویروس قلب ، اظهار کرد: اگرچه هنوز هم نیاز به تختخواب اضطراری و میدانی در استانهای مرتفع مانند گیلان ، گلستان ، اصفهان و حتی وجود دارد. تا حدی تهران. ” این در حالی است که کشور با کمبود تختهای بیمارستانی مشکل جدی نداشته و این نتیجه توسعه تختهای بیمارستانی در برنامه تحول و برنامه ریزی آن است که علی رغم همه مشکلات نظام سلامت.

با افزایش ظرفیت تختخواب های ویژه ، میزان مرگ و میر بیماریهای قلبی عروق کرونا ویروس کاهش می یابد

ماهر افزایش 50 درصدی ظرفیت تختخواب مراقبت های ویژه و تختخواب ویژه را در برنامه تحول به عنوان عامل مؤثر بعدی در کنترل بحران تاج ذکر کرد. سالم است ، بنابراین اگر به دنبال این پیشرفت و افزایش نباشد ، ممکن است 50 درصد شریان های کرونری خود را از دست بدهیم.

وی با بیان اینکه افزایش تختخواب ویژه یکی از برکات مهم برنامه تحول سلامت است ، افزود: در کنترل مرگ و میر در بیماری عروق کرونا ویروس قلب بسیار مؤثر است ، زیرا حداکثر ظرفیت تختخواب بیمارستانی هنوز برای بیماران زیاد است. با 19 سال

رفع نیاز به معاینات توموگرافی کامپیوتری با استفاده از یک طرح تحول سلامت

عضو هیئت علمی گروه سیاست و اقتصاد سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزایش تجهیزات سرمایه در سیستم بهداشت و درمان را یکی دیگر از برکات برنامه تحول سلامت می داند و می گوید: در این ارتباط می توان به توسعه دستگاه های تصویربرداری اشاره کرد تشخیص و به ویژه اسکن رایانه ای. پیش از برنامه تحول ، تلاش شد تا نیازهای مناطق و مراکز مختلف برای این دستگاه ها در سیستم همسان سازی تأمین شود ، که تأثیر بسزایی در بحران اپیدمی تاج به عنوان ابزاری مهم برای تشخیص منحنی 19 دارد.

نقش کلینیک های ویژه برای کنترل بیماری های اپیدمی تاج

معاون وزیر فناوری و برنامه ریزی طرح تحول وزارت بهداشت با اشاره به ایجاد بیش از 250 کلینیک تخصصی به ویژه در مناطق محروم و دارای امتیاز کمتر به عنوان دستیابی بیشتر به برنامه تحول سلامت گفت: کمک ویژه ای به بخش عمومی در کنترل بیماری همه گیر است.

ماهر گفت: “کلینیک های تخصصی ظرفیت پاسخگویی به درمان سرپایی را بیش از 50٪ افزایش داده اند.” به عبارت دیگر ، حدود 18 درصد از بیماران سرپایی قبل از اجرای طرح تحول در بخش دولتی اداره می شدند ، در حالی که پس از ایجاد کلینیک های ویژه این رقم به بیش از 30٪ افزایش یافته است.

به گفته وی ، در مدیریت بیماریهای اپیدمیک در تاج ، از این 250 کلینیک تخصصی به روش بسیار قابل قبولی در زمینه مراجعه به بیماران ، تریاژ و پیدا کردن کیف و موارد جدید استفاده شده است.

بهبود هتل های بیمارستانی و ایجاد یک محیط قابل قبول برای مراقبت از بیمار

معاون برنامه ریزی و نظارت بر ستاد تاج گذاری تهران با اشاره به ارتقاء مهمان نوازی در بیمارستان ها در طرح تحول گفت: “قبل از برنامه تحول ، هتل و پارک های بیمارستانی در کشور بسیار فرسوده بودند. بیماری عروق کرونا ویروس توانسته است از این ظرفیت استفاده کند و یک محیط قابل قبول برای مراقبت از بیمار ایجاد کند.

ماهر با اشاره به کاهش حق رای دادن به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای طرح تحول ، گفت: “طرح تحول منجر به کاهش چشمگیر هزینه های مردم شده است.” علاوه بر این ، بیش از 15 میلیون فرد بیمه نشده از زمان اجرای طرح تحول بیمه بیمه شده اند که امروز تقریباً خدمات رایگان در بخش دولتی سیستم مراقبت های بهداشتی ارائه می شود.

وی توسعه موارد اضطراری را دستاورد مؤثر بعدی در جهت بهبود سیستم بهداشت و درمان و کنترل همه گیری بیماری از تاج عنوان کرد و افزود: در طرح تحول بیش از 125 مورد اضطراری جدید ساخته شده است که اکثر آنها توسط این اورژانسها مورد بازدید قرار گرفته اند. .

در پایان ، معاون سابق وزیر بهداشت معاون وزیر بهداشت ، پروژه تحول سلامت را به عنوان استحکام نظام سلامت و برگ طلای کشور در زمینه تضمین بهزیستی مردم در بخش بهداشت عنوان کرد. ماده 29 قانون اساسی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به افرادی كه عدم اقدام آنها به منزله انصراف از قانون اساسی است. بنابراین لازم است با برنامه ریزی و تهیه بودجه و منابع لازم ، اجرای پروژه ادامه یابد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا