عمومی

تجمعات علیه تعویق انتخابات فلسطین/ برپایی تجمع‌هایی در حمایت از محمود عباس

همزمان با جلسه رهبری فلسطین درباره تصمیم نهایی درباره انتخابات فلسطین ، تظاهراتی برای مخالفت با این تصمیم و حمایت از محمود عباس برگزار شد.

به گزارش دکترنامه ، به نقل از رای الیوم ، ده ها نفر در تجمع های اعتراضی در شهر رام الله در کرانه باختری غربی در پی درخواست به تعویق انداختن انتخابات شرکت کردند.

محمود عباس ، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ، روز پنجشنبه با اعلام موکول شدن انتخابات فلسطین تا زمان تضمین برگزاری آن در قدس اشغالی ، گفت: پیامی از رژیم صهیونیستی دریافت شده مبنی بر اینکه آنها نمی توانند تصمیم به برگزاری انتخابات بگیرند . در اورشلیم به دلیل عدم دولت.

در حاشیه تظاهرات ، جمال الطویل ، نامزد لیست وابسته به حماس “القدس قول ماست” ، گفت پیام تظاهرکنندگان این است که از اراده ملت فلسطین محافظت کنند ، به مردم آل – قدس برای نامزد کردن ، رأی دادن و تبلیغات انتخاباتی.

وی گفت قدس برای شرکت در انتخابات از اشغالگران اجازه نمی گیرد.

ناصر ابو خضیر ، سخنگوی جبهه مردمی وابسته به فهرست “نبض ملت” نیز گفت: “ما آمدیم تا بگوییم: تعلل نکنیم ، بله برای برگزاری انتخابات.”

وی گفت که انتخابات تنها کلید بازسازی سیستم سیاسی فلسطین و احیای پروژه آزادی ملت و از بین بردن اختلافات ، پایان دادن به سلطه ، انحصار ، فساد و حزب گرایی است.

همزمان؛ جنبش فتح در حمایت از محمود عباس ، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ، تجمعی دیگر در شهر جنین در شمال کرانه باختری برگزار کرد.

عطا ابو رمیلا ، دبیرکل فتح گفت: “ما به مردم و جهان خود می گوییم که نمی توانیم توافق کنیم که قدس را از انتخابات پارلمان کنار بگذاریم.”

طبق تصمیم تشکیلات خودگردان فلسطین ، انتخابات فلسطین در سه مرحله برگزار می شود. انتخابات پارلمانی در 22 جولای ، انتخابات ریاست جمهوری در 31 ژوئیه و انتخابات شورای ملی در 31 آگوست برگزار می شود.

توافق انتقالی سال 1995 بین سازمان آزادیبخش فلسطین و رژیم صهیونیستی در واشنگتن مقرر کرد که انتخابات در بیت المقدس برگزار شود ، با بیان اینکه این رای گیری در دفاتر پست وابسته به رژیم صهیونیستی انجام می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا