سلامت و دانش

معنی منفی بودن تست کرونا چیست؟

اخبار آفتاب:

علی پیرسالهی اظهار داشت: دو نوع آزمایش تشخیصی آزمایشگاهی بیماری کرونا وجود دارد؛ آزمایشات PCR که به دنبال اسیدهای نوکلئیک ویروسی و آنتی بادی هایی هستند که آنتی بادی های IgM و IgG و اخیراً IgA را آزمایش می کنند.

وی اظهار داشت: به طور کلی ، آزمایش تشخیصی عروق بیماری کرونا کاربردهای مختلفی دارد و علاوه بر تایید تشخیص ، از پزشک خواسته می شود دوره های مختلف بیماری را ارزیابی کند.

پیرسالحی درباره عملکرد تست PCR توضیح داد: “این آزمایش اسید نوکلئیک ویروسی را تشخیص می دهد. نمونه گیری از طریق سواب های حلق و بینی و حلق و بینی از طریق دهان و بینی انجام می شود.”

وی اظهار داشت: علاوه بر روش استاندارد نمونه برداری با سواب از گلو و نازوفارنکس ، در برخی موارد مشاهده شد که از روش شستشوی گلو برای نمونه برداری استفاده شده است که با خطاهای زیاد و نتایج نادرست همراه بود.

وی افزود: در یک روش مولکولی به نام تست PCR بسته به کیت مورد استفاده ، دو یا سه ژن ویروسی بررسی می شود در حال حاضر به دلیل استفاده از کیت های مختلف و همچنین تأیید یا عدم تایید گزارش های مشکوک ، اختلافاتی در این گزارش ها وجود دارد. “” و اهمیت انجام این آزمایش با نظر پزشک و در آزمایشگاه تأیید شده حتی با ارزش تر می شود.

اعضای هیات علمی اظهار داشتند: صحت تست PCR در نمونه های ساخته شده از ترشحات ریوی با نمونه گیری بیش از 90٪ است و در سایر نمونه ها ، بسته به نوع نمونه گیری ، تیتر ویروس ، نوع کیت مورد استفاده و غیره ، دقت آن تأثیر می گذارد.

پیرسالهی تست PCR را دقیق ترین و با ارزش ترین آزمایش تشخیص Covid 19 ، به ویژه در مراحل اولیه عنوان کرد.

وی تست سریع تیتر آنتی بادی را یکی دیگر از آزمایش های موجود عنوان کرد و توضیح داد: این آزمایش به عنوان یک تست سریع شناخته شده است و به وسیله خون انجام می شود. نتایج این آزمون طی چند دقیقه مشخص می شود. با این وجود ، این آزمایشات نسبت به تستهای PCR و همچنین تیترهای آنتی بادی از ارزش کمتری برخوردار هستند و منفی کاذب به دلیل دقت و حساسیت پایین این تست بسیار بالاست ، با این وجود ، آزمایش مثبت می تواند برای پرسنل مراقبتی ارزشمند باشد.

این متخصص داخلی گفت: “یکی از متداول ترین آزمایش ها آزمایش آنتی بادی ها ، یا آنتی بادی هایی است که برای مبارزه با ویروس آزاد شده است ، که اخیراً رواج فراوانی یافته است و با آزاد شدن آنتی بادی ها برای مبارزه با ویروس می توان این آزمایش را تشخیص داد.”

پیرسالهی با بیان اینکه آزمایشات آنتی بادی می تواند زمان بیماری را پیش بینی کند ، گفت: با این آزمایش می توان مراحل اولیه ، حاد و بهبودی بیماری را شناسایی کرد. این آزمایش به انواع مختلف IgA ، igM و IgG تقسیم می شود.

به گفته این استاد ، آزمایش IgM یک آنتی بادی یا پروتئین است که بدن در ابتدای قرار گرفتن در معرض ویروس آزاد می کند و بنابراین در مراحل اولیه افزایش می یابد و سطح بالای آن نشان دهنده مرحله اولیه یا حاد بیماری کرون است.

وی افزود: “این آنتی بادی ها معمولاً از روز هفتم افزایش می یابند. با این وجود در بسیاری از افراد ، حتی اگر ویروس وجود داشته باشد ، این آنتی بادی ها با روش های موجود قابل شناسایی نیستند ، بنابراین تیتر آنتی بادی منفی دلیلی برای رد گزارش های مولکولی مثبت یا نادیده گرفتن علائم است.” این بالینی نیست و باید توسط پزشک تفسیر شود.

این متخصص طب داخلی درباره آزمایش IgG نیز توضیح داد: معمولاً با شروع روز چهاردهم پس از بیماری عروق كرونر قلب بدن آنتی بادی های خود را به ویروس بنام IgG ترشح می كند كه می تواند ایمنی نسبی نسبت به این ویروس داشته باشد. نتایج این آزمایشات بستگی به ایمنی بدن در برابر ویروس دارد ، اما هنوز اطلاعات کافی درباره ماندگاری این پادتنها وجود ندارد.

وی گفت: “مطالعات انجام شده بر روی آزمایشات IgM و IgG نشان می دهد که این آزمایشات در هفته اول بسیار مفید نیستند و تا هفته اول 30 درصد بیماران به پایان می رسد.” آنها توسط این آزمایش شناسایی می شوند ، اما از هفته دوم به بعد ، دقت تشخیص تقریبا 70٪ افزایش می یابد و از هفته سوم به بعد ، دقت حدود 90٪ افزایش می یابد ، بنابراین در مراحل اولیه بیماری ، آزمایش های IgM و IgG توصیه نمی شود. اما در مواردی که تیتر آنتی بادی کم است ، ممکن است نتایج منفی گزارش شود.

صالحی گفت: اگر IgG و IgM زیاد باشند ، این نشان می دهد که بیمار در مرحله حاد بیماری است اما در مواردی که فقط تست IgG زیاد باشد ، بیمار وارد مرحله بهبودی شده است.

این متخصص داخلی داخلی در جای دیگر توضیح می دهد: نتایج تمام آزمایشات انجام شده می تواند مثبت یا منفی کاذب باشد اما منفی که مدت زمان انجام آزمایش در طول بیماری در تفسیر آن اهمیت دارد.

وی گفت: “تفسیر نحوه انجام تمام آزمایشات با پزشک است و در برخی موارد ممکن است فرد دارای بیماری خفیف باشد اما ممکن است آنتی بادی ها مثبت نباشند ، بنابراین باید همه این موارد با توجه ویژه انجام شود.”

به گفته پیرسالحی ، به طور کلی تکنیک ، زمان انتقال و شخصی که نمونه را گرفته است ، بر پاسخ های مثبت و منفی کاذب تأثیر گذاشته است.

جلوگیری از آزمایش خودسرانه یکی از مهمترین توصیه هایی است که دکتر پیرسالهی بر لزوم توجه مردم تأکید کرد و افزود: تفسیر این گزارش می تواند برای افراد یا کادر پزشکی گمراه کننده باشد.

این عضو هیئت علمی با انتقاد از اجرای خودسرانه آزمایشات عروق بیماری کرونا افزود: آزمایشات تشخیصی عروق بیماری کرونا فقط باید به توصیه پزشک متخصص یا تیم پزشکی انجام شود.

وی با بیان اینکه چه موقع می توان از تست های آنتی بادی استفاده کرد ، گفت: آزمایش آنتی بادی باید به تشخیص پزشک انجام شود. اگر آزمایش PCR منفی باشد اما علائم بیماری وجود دارد ، آنتی بادی ها می توانند در تست بیماری عروق بیماری کرونا کمک کنند.

وی گفت: “به طور کلی ، به دلیل نتایج آزمایش نادرست ، کارکنان درمان نه تنها به نتایج آزمایش نهایی بستگی ندارند بلکه از عوامل دیگری نیز استفاده می کنند ، به عنوان مثال تست هایی وجود دارد که اثری از بیماری عروق بیماری کرونا در بیماران علامت دار نشان می دهد.” علاوه بر این ، تظاهرات اسکن CT در بسیاری از این بیماران مشخصه است ، یعنی به کمک یافته های رادیولوژیکی می توان حضور این بیماری را در انسان تشخیص داد ، زیرا از نظر بیولوژیکی ، این موارد در پیگیری مؤثر است.

پیرسالهی با بیان اینکه این تست می تواند بسیار مؤثر باشد ، خاطرنشان کرد: اگر آزمایش مثبت باشد ، در تأیید تشخیص می تواند مؤثرتر باشد ، اما یک آزمایش منفی به طور کلی بیماری را منتفی نمی کند.

این عضو هیئت علمی یکی از مشکلات و چالش های آزمون را که باید به صورت خودسرانه توسط افراد انجام شود ، تأکید می کند و تأکید می کند: این تعداد ممکن است یک شماره نامشخص باشد یا فرد ممکن است علائمی داشته باشد اما نتیجه آزمایش منفی است ، بنابراین باید همه ملاحظات تفسیر شود ، اما بطور کلی برای بیماران حاد منتظر آزمایش نباشید و این عمل با علائم متداول و آزمایشهای مختلف و بصورت جمعی انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا