عمومی

واکنش چین به اظهارات جنجالی بایدن علیه پوتین

به گزارش خبرگزاری شینهوا، ونبین روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که تحریم ها راه موثری برای حل مشکل نیست و چین قاطعانه با تحریم های یکجانبه و نقض قوانینی که هیچ مبنای روشنی در حقوق بین الملل یا شورای امنیت سازمان ملل ندارد، مخالفت خواهد کرد. . دستور جلسه. او انجام داد.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: این موضع قاطع چین در هر تجمع عمومی یا پشت درهای بسته است.

این دیپلمات چینی افزود: از میان بیش از 190 کشور عضو سازمان ملل، بیش از 140 کشور از مشارکت در تحریم‌ها علیه روسیه خودداری کرده‌اند و این نشان می‌دهد که اکثر کشورهای جهان در زمینه تحریم‌ها با دقت و مسئولیت‌پذیری عمل کرده‌اند.

وی با اشاره به توهین های اخیر رئیس جمهور آمریکا به همتای روس خود گفت: امیدواریم همه طرف ها بتوانند خویشتن داری کنند و به جای تشدید تنش ها و بیانیه های خشونت آمیز بر تقویت و ترویج صلح تمرکز کنند.

او گفت: «در حال حاضر بحث این نیست که کدام کشور می‌خواهد به روسیه برای دور زدن تحریم‌ها کمک کند، بلکه این واقعیت است که مبادلات تجاری و اقتصادی عادی بین کشورها از جمله چین و روسیه به‌طور غیرضروری تضعیف شده است».

این دیپلمات چینی هشدار داد: ما از ایالات متحده می خواهیم هشدارهای چین را در برخورد با اوکراین و روابطش با روسیه جدی بگیرد و از تضعیف حقوق و منافع مشروع چین به هر نحوی خودداری کند.

وی افزود: چین تمام اقدامات لازم را برای اطمینان از تثبیت حقوق و منافع مشروع و مشروع شرکت ها و افراد چینی انجام خواهد داد.

311311

دکمه بازگشت به بالا