سلامت و دانش

ارز ترجیحی داروهای سرطان حذف نشده است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ساخت و تامین تجهیزات پزشکی روز دنیا در مرکز جامع درمان سرطان برکت، گفت: موانع فعالیت این مرکز در چارچوب قانونی برطرف می شود. روند خدمات رسانی تسریع خواهد شد.

بر اساس ISN ها، بهرام عین اللهی در نشست مشترک با رئیس و قائم مقام ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد برکت که در حاشیه بازدید از مرکز جامع درمان سرطان برکت برگزار شد، اظهار داشت: اقدامات ارزنده ای در این زمینه انجام شده است. ساخت و تجهیز این مرکز درمانی پیشرفته، اما توجه به توسعه نرم افزار و افزایش بهره وری از سخت افزار مهمتر است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ساخت این مرکز نباید سرمایه گذاری و سودآور باشد، تصریح کرد: اگر مبنای درآمدزایی باشد، بنیاد برکت می تواند در حوزه های دیگر سرمایه گذاری کند و انگیزه ساخت این مرکز جامع درمان این است. برای خدمت به مردم، به ویژه افراد بدشانس و بدشانس.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه سرطان گاهی می تواند یک زن برانداز باشد، یادآور شد: یک بیمار سرطانی با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه است و جدای از اینکه نمی تواند کار کند، ممکن است هزینه داروها و درمان های گران قیمت را نیز بپردازد. سختی ها را تحمل کنند به همین دلیل و با توجه به شرایط یکسان، ارز مورد علاقه داروی سرطان تاکنون حذف نشده است.

دکتر. زیرا هزینه این بیماری سنگین است.

وی با بیان اینکه بنیاد برکت به عنوان مجموعه ای انقلابی و جهادی با سابقه و عملکرد درخشان در خدمت به مستضعفین شناخته می شود، گفت: هدف اصلی این بنیاد که بسیار پربار نیز هست خدمت به جامعه به ویژه مستضعفان است. و کمتر خوش شانس. در عین حال بنیاد برکت می تواند جنبه علمی پیدا کند و به سمت مرجعیت علمی حرکت کند.

وزیر بهداشت با اشاره به تشکیل صندوق حمایت از بیماران خاص در سازمان های بیمه گر سلامت گفت: این صندوق مصوبه شورای عالی بیمه و شورای دولت است و 5000 میلیارد تومان از سوی مجلس برای آن در نظر گرفته شده است. این صندوق همکاری پایدار و موثری خواهد داشت.

دکتر دکتر با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج عین اللهی گفت: بسیج یادآور ایثار، فداکاری و اخلاص مردم مؤمن، انقلابی و ایثارگر و فرهنگ ویژه بسیجی برای جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش وبدا، وی مدافعان امنیت بسیجی که در روزهای اخیر به شهادت رسیدند را شهدای دفاع از کیان اسلام ایران توصیف کرد و از کارکنان بهداشت و درمان خواست با روحیه بسیجی و با کار جهادی و دلسوزانه به مردم خدمت کنند. و خدمت واقعی به جامعه ایجاد امید در جامعه

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا