عمومی

صرف فریاد زدن و مخالفت کردن نهی از منکر نیست/ ۲۸۵ هزار تذکر حجاب فقط در یک ایستگاه مترو

به گزارش دکترنامه از اصفهان، محمدحسین طاهری آکردی در جمع اصحاب رسانه اصفهان با بیان اینکه امربه معروف یک امر انتزاعی و فانتزی نیست و بالاترین درجه امر به معروف بی تفاوت نبودن نسبت به احیای امور الهی است، اظهار کرد: ما چهار اصل قانون، تعامل، مطالبات مردمی و رهنمودهای رهبری را به عنوان مهمترین اصول در الویت برنامه ریزی های خود قرار داده ایم.

وی با اشاره به اینکه، ترویج فرهنگ امر به معروف در توده مردم و نخبگان با هم متفاوت است، گفت: ثبت تشکل و گسترش فعالیت های رسانه ای برای مطالبه گیری در حوزه مردم بر مردم و مردم بر دولت صورت می گیرد که می تواند در شاخه های بانکداری، محیط زیست، ورزش و سایر امور مربوط به این دو حوزه فعالیت کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان نحوه فعالیت و ساماندهی تشکل های مردمی آمر به معروف تصریح کرد: در حال بازخوانی ثبت تشکل ها هستیم که برای این مهم سامانه ای را برای ساماندهی، راه اندازی کردیم.

دبیر ستاد امر به معروف کشور، با بیان اینکه صرف فریاد زدن و مخالفت کردن نهی از منکر نیست، بیان داشت: باید موارد منکر درحوزه‌های مختلف شناسایی شود سپس برای حل آنها توسط تشکل‌های مردمی راهکار ارائه شود.

صبر مهم ترین اصل در امر به معروف و نهی از منکر

وی با تأکید بر اینکه، آمران به معروف و ناهیان منکر باید اصول عقاید بدانند گفت: اسلام معتقد است در امر به معروف و نهی از منکر باید ابتدا صبر پیشه کرد و بعد وارد عمل شد، دستگاه های دولتی باید خود منکرات مجموعه خود را شناسایی و حل کنند.

طاهری تصریح کرد: در راستای احیای حجاب در جامعه، ستاد عفاف و حجاب با ریاست وزیر کشور تشکیل شد که برای جلوگیری از موازی کاری با هم همکاری داریم.

وی بیان داشت: در اجتماعات مختلف از عید غدیر تا ۲۲بهمن مردم ثابت کردند خواهان حجاب هستند و می توان گفت ۸۵ درصد مردم قائل به حجاب هستند.

دبیر ستاد امر به معروف کشور با بیان اینکه برخی از بی حجاب ها در پایتخت به سمت نیمه برهنگی می روند، در ادامه گفت: پنج درصد مردم اعتقاد به حجاب ندارند و ۱۰ درصد مردم بی تفاوت هستند که با تذکر لسانی مشکل حل خواهد شد.

تأکید بر احیای امر به معروف و نهی از منکر در آموزش و پرورش

وی با بیان اینکه، طبق آماری که گرفته شد، از اول آبان تا اول آذرماه سال جاری فقط در یکی از ایستگاه‌های مترو تهران ۲۸۵ هزار تذکر داده شد، گفت: از بین این موارد ۴۰ تذکر منجر به تنش شد که ۳۶ مورد آن در محل رفع شده و چهار مورد به قوه قضائیه رفته است.

حجت الاسلام طاهری آکردی با تأکید بر احیای امر به معروف و نهی از منکر در آموزش و پرورش بیان داشت: در کتاب‌های آموزشی باید قانونگرایی، میهن دوستی و احترام به بزرگترها آموزش داده شود، البته کتاب‌های درسی در حال اصلاح است که کار زمان‌بری است.

۴۶

دکمه بازگشت به بالا