آیا بعد از واکسیناسیون به کووید طولانی مبتلا می‌شویم؟

دکترنامه / خراسان رضوی محققان در حال بررسی احتمال ایجاد Quid طولانی مدت در افرادی هستند که پس از واکسیناسیون به کووید -19 مبتلا می شوند.

در حال حاضر مشخص نیست که وی پس از ترک پست چه کار خواهد کرد.

واکسن کووید -19 ، که در سراسر جهان استفاده می شود ، در پیشگیری از بیماری های شدید و مرگ ناشی از کرونا موثر است ، اما برخی از افراد پس از واکسیناسیون به ویروس کرونا مبتلا می شوند.

کارشناسان بهداشت می گویند: صرف نظر از این مورد ، واکسن ها به کاهش شدت بیماری کمک می کنند.

محققان در حال بررسی این موضوع هستند که آیا ابتلا به کووید در افراد واکسینه شده باعث طولانی شدن کووید نیز می شود. این بدان معناست که افراد علائمی را تجربه می کنند که دائمی ، عود کننده یا فقط یک ماه یا بیشتر پس از عفونت است. این می تواند پس از عفونت اولیه شدید یا حتی در افرادی که در ابتدا علائم خفیف یا بدون علائم دارند ، رخ دهد.

برخی از برآوردها نشان می دهد که حدود 30 درصد از بیماران مبتلا به کووید -19 واکسینه نشده علائم طولانی مدت مانند تنگی نفس ، خستگی ، مشکل در تمرکز ، بی خوابی و مه آلودگی را تجربه می کنند. علائم مشابهی می تواند پس از سایر عفونت های ویروسی ایجاد شود.

بر اساس یک مطالعه کوچک ، حفره های طولانی در برخی از کارکنان مراقبت های بهداشتی واکسینه شده مشاهده شده است. آنها علائم خفیفی مانند سرفه ، خستگی و ضعف دارند که حداقل 6 هفته طول می کشد. البته مطالعات وسیع تری در حال انجام است.

محققان نمی دانند چرا علائم همچنان ادامه دارد ، اما بر این باورند که برخی از علائم نشان دهنده زخم ریه یا آسیب سایر اندام ها به دلیل عفونت شدید اولیه است.

نظریه دیگر این است که ممکن است ویروس در بدن باقی بماند و باعث واکنش ایمنی شده و چنین علائمی را ایجاد کند.