سلامت و دانش

احصاء ۳۰۰ شهید مدافع سلامت در دوران کرونا/پیگیری نظام پزشکی برای احقاق حق شهدای سلامت

معاون امور اجتماعی و مجلس سازمان نظام پزشکی با اعلام تعداد شهدای سلامت گفت: تا به امروز بسیاری از این عزیزان به عنوان شهدای خدمت شناخته می شوند و کار آنها ادامه دارد و ما مجددا پیگیری می کنیم که همه این عزیزان را می توان شهید دانست. شهید خدمت. ” ما می توانیم کار درستی انجام دهیم.

به گزارش دکترنامه ، دکتر حبیبی ، نماینده پارلمانی و اجتماعی سازمان نظام پزشکی ، در مراسم افتتاحیه سی دی “تقریباً پالسا” گفت: اسفند روز سختی بود که هرگز فراموش نمی کنیم. تعدادی از رفقای ما جان خود را از دست دادند. فقط دو روز به Idul Fitri و تنها چند معاون و دکتر باقی مانده است. ظفر گاندی که در سازمان بود. شب عید فطر و پاک طبیب در مورد سلامتی شهدا سوال کردند که در آن زمان 34 نفر بودند که با برخی از خانواده های آنها تماس گرفتند و در شب عزیزانشان به عزیزانشان تبریک و تسلیت گفتند و به خانواده های این عزیزان

وی افزود: در درون سازمان ، گروهی در معاونت نیروی انتظامی و معاونت اجتماعی در خصوص شمارش عزیزان شهدا و عصیان علیه خانواده ایجاد شد. ما از آماری که برای ما ارسال شد ، حدود 287 نفر را در معاونت پلیس خود به عنوان شهدای خدمت شمردیم و سپس این تعداد به 300 شهید سلامت رسید.

حبیبی ادامه داد: شهدای سلامت در این مرحله خطرناک و زمانی که این بیماری ناشناخته وارد کشور شده بود ، بر بالین بیماران و در کنار آنها بودند. تلاش ها و جوایز این شهدا ارزشمند است زیرا اگر اتفاقی در آینده بیفتد و اگر امروز از شهدا قدردانی و مراقبت نشود ، چه کسی با مشکلات و بیماری های آینده مبارزه خواهد کرد؟ با چه تشویقی؟ حداقل سازمان نظام پزشکی باید این پیگیری را انجام دهد.

وی گفت که جلسات متعددی با وزارت بهداشت ، کمیسیون بهداشت ، رئیس بنیاد شهید داشتیم و ما امور شهدای سلامت را پیگیری کردیم. شهید بختی ، و کار آنها ادامه دارد ، و ما پیگیری های خود را ادامه می دهیم تا همه این عزیزان را شهدای خدمت بدانند و ما حقوق آنها را ادا کنیم. 50

وی گفت: برخی از این شهدا پزشک عمومی ، 61 نفر در گروه پرستاری ، 51 نفر در گروه پرستاران ، 17 نفر در گروه بیهوشی و … بودند.

حبیبی گفت: همچنین سایتی به نام آسمانیه ایجاد کردیم. همکاران ما این سایت را داوطلبانه ایجاد کرده اند و ما همه شهدای سلامت را در آن اعلام می کنیم.

در ادامه این مراسم ، دکتر مصطفی معین ، رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی گفت: انسانها به طور غریزی موجوداتی مسئول و اجتماعی هستند و حق ندارند خود را از جامعه منزوی کنند. با این حال ، میزان مسئولیت بستگی به سطح آگاهی ، دانش و اعتقاد فرد دارد. هرچه سطح آگاهی ، دانش و ایمان فرد بیشتر باشد ، احساس مسئولیت فرد نیز بیشتر می شود. یکی از آنها جامعه پزشکی است که احساس مسئولیت می کند و این را در بحران ، دفاع مقدس و کرونا ثابت کرده است.

وی افزود: جامعه پزشکی همیشه آماده است. مقامات باید بیش از پیش برای جامعه پزشکی ارزش قائل شوند. مردم ما همیشه قدردان جامعه پزشکی هستند و این گروه همیشه یکی از گروه های مرجع جامعه بوده است.

معین ادامه داد: ما باید به مسئولیت های خود احترام بگذاریم. شورای عالی سازمان نظام پزشکی ، پس از جلسات متعدد ، منشور حقوق پزشکی را تصویب کرد تا ما خودمان به پزشکان احترام بگذاریم تا ما نیز بتوانیم از حقوق بیماران دفاع کنیم.

شایان ذکر است سایت شهدای سلامت با عنوان آسمانی توسط معاونت اجتماعی سازمان نظام پزشکی ایجاد شده است که تا کنون 118 نفر از 300 شهید سلامت بارگذاری شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا