زالی: شاهد افزایش مراجعه بیماران زیر ۲۵ سال و بالای ۷۰ سال هستیم

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران اعلام کرد: از زمان شروع اپیدمی کرونا ، 41 درصد مرگ های ناشی از کرونا بیش از 60 سال سن دارد و 81 درصد آنها بیماری های زمینه ای مانند دیابت و بیماری های قلبی دارند. .

به گزارش دکترنامه ، و به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در یک مصاحبه خبری زنده امشب با پذیرش 328 بیمار کرونا ویروس جدید در بخش های عادی و 92 بیمار جدید در واحد مراقبت های ویژه طی 24 ساعت گذشته است. تهران گزارش داد.

به گفته وی ، در حال حاضر 2055 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان تهران تحت درمان هستند که 792 نفر از آنها تحت مراقبت های ویژه هستند.

زالی با اشاره به مراجعه شبانه 6000 بیمار سرپایی به اداره بهداشت اظهار داشت: در حالی که شاخص ها نسبت به هفته گذشته تغییر چندانی نکرده اند ، اما هنوز هم وضعیت باید شکننده و ناپایدار تلقی شود.

وی با اشاره به تغییر در گروه سنی بیمار خاطرنشان کرد: در مقایسه با هفته قبل شاهد افزایش مراجعه به بیماران زیر 25 سال و بالای 70 سال بودیم. از زمان شروع اپیدمی کرونا ، 41٪ از مرگ و میرها در گروه سنی بالای 60 سال رخ داده است ، 81٪ از بیماری های زمینه ای مانند دیابت ، بیماری های قلبی ، چاقی و اضافه وزن رنج می برند.

زالی در مورد افزایش ترافیک در شهر و حضور مردم در شهر تهران و همچنین استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به همشهریان توصیه کرد: شهروندان ، به ویژه گروه های پرخطر بالای 65 سال ، از مکان های شلوغ و پرجمعیت که در آنها اجتماعی نیستند خودداری کنند. فاصله گرفتن مختل شده و اگر مجبور شوید حتماً از دو ماسک یا یک ماسک و محافظ استفاده کنید.

فرمانده ستاد مرکزی کرونا ، پایتخت این کشور ، گفت: ویروس جهش یافته مهمترین چالش برای تهران و سایر استانها است که میزان عفونت و مرگ آنها بیشتر است و افراد جوان را تحت تأثیر قرار می دهد. این امر علائم بالینی متفاوتی ایجاد می کند و فاصله بین شروع علائم و مرحله التهابی بیماری بسیار کمتر است.

وی با اشاره به تغییر وضعیت و رنگ چندین شهر استان تهران در این هفته ، بر لزوم ارزیابی رنگ شهر با توجه به سطح اقدامات بهداشتی توسط شهروندان ، تعداد بیماران بستری در بیمارستان ، میزان رشد مثبت تأکید کرد. PCR آزمایش ، رشد سرپایی کرد.

زالی افزود: اگر این شاخص در رنگ های شهر در نظر گرفته شود ، طبیعتاً می توانیم با چیدمان جدید درباره تاج در تهران اظهار نظر کنیم.

فرمانده ستاد مبارزه با کرونا در پایان سخنان خود ، با اشاره به آخرین تحقیق ، گفت: “مردم باید به روش های بهداشتی ، شستن دست ، ضد عفونی سطوح ، استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی به عنوان راهکارهای مهم برای پیشگیری ادامه دهند. تاج گذاری. “