اقتصادی

ارجاع پرونده تخلفات صنفی ۱۰ هزار میلیاردریالی به تعزیرات حکومی استان سمنان

دکترنامه/سمنان معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از تشکیل و ارجاع صدها پرونده تخلف صنفی به تعزیرات حکومی استان به ارزش ریالی ۱۰ هزار میلیارد در بهار امسال خبر داد.

 مهدی یحیایی ۲۷ تیرماه از انجام بیش از ۱۰ هزار مورد بازرسی در سه ماهه اول امسال خبر داد واظهار کرد: این بازرسی ها به منظور رصد وضعیت بازار کالا و خدمات و به ویژه کالاهای اولویت دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان سمنان و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی رویه قیمت ها در قالب طرح های مختلف صورت گرفته است.

وی گفت: در این بازرسی ها که توسط کارشناسان نظارت و بازرسی، بازرسان و ناظران افتخاری اداره کل صنعت؛ معدن و تجارت به صورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه انجام شده، تعداد ۷۴۳ مورد تخلف کشف شد.

 معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت استان سمنان ادامه داد: طی این مدت ۷۱۴ مورد پرونده تخلف اعم از گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه، عدم ارائه فاکتور و عرضه، فروش و نگهداری کالای قاچاق و … به ارزش ریالی بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال تشکیل که جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت تعداد ۴۳۸ مورد شکایت مردمی به سامانه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات (ستاد خبری) اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اعلام شده است که توسط بازرسان و کارشناسان این اداره رسیدگی و بررسی شده است.

یحیایی تأکید کرد: هم استانی ها می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی واحدهای صنفی، مراتب را با شماره تلفن گویا ۱۲۴ سامانه ستاد خبری اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.

انتهای پیام

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا