سلامت و دانش

نحوه تهیه داروی بیماران مزمن در طرح «دارویاری»

برخی از بیماری های مزمن مانند فشار خون بالا، دیابت، بیماری های قلبی و چربی خون و موارد مشابه نیاز به درمان مداوم، مراجعه به پزشک و البته دارو دارند.

به گزارش دکترنامه، پیش از این افراد مبتلا به بیماری های مزمن که اغلب سالخورده بودند باید هر بار که داروی خود را به روز می کردند به پزشک مراجعه می کردند و سپس از داروخانه دارو تهیه می کردند. خوشبختانه با اصلاح سیاست تبادل دارو یا طرح «درویاری» که از پنجشنبه گذشته راه اندازی شد، امکان تمدید نسخه بیمار تا دو نوبت بدون نیاز به مراجعه به پزشک وجود دارد.

همچنین لازم به ذکر است که با اجرای طرح دارویی هزینه تهیه داروهای تجویزی افزایش نمی یابد اما در صورت مراجعه بیمار به دریافت دارو بدون نسخه، فرد جریمه می شود. افزایش هزینه

بر اساس اطلاعیه وزارت بهداشت، داروهای بدون نسخه (OTC) با افزایش قیمت مواجه نخواهند شد. در عین حال وزارت بهداشت اعلام کرده است که با توجه به اینکه روزانه تعداد زیادی از مردم کشور از این دارو استفاده می کنند و بر اساس دستور رئیس جمهور در این زمینه، در مجموع 119 داروی بدون نسخه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند بیمه می شوند.

بر اساس اطلاعیه سازمان غذا و دارو، خوشبختانه داروهایی که قبلاً تحت پوشش بیمه نبوده‌اند مانند سیتاگلیپتین، روزوواستاتین، امپاگلیفلوزین، کابرگولین، پانتوپرازول، کلاریترومایسین و داروهایی از این دست، مشمول این طرح هستند و هزینه‌های آن تحت پوشش قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا