سلامت و دانش

وزیر بهداشت: مطالعات درباره ضرورت دز چهارم واکسن کرونا هنوز بی‌پاسخ است

وی با اشاره به سویه Amicron Corona گفت: همه دانشمندان معتقدند که هر سه دوز واکسن باید تزریق شود تا افراد مبتلا نشوند، اما اینکه آیا دوز چهارم ضروری است یا خیر هنوز در حال بررسی است. برای این. در حال حاضر، دوز سوم می تواند از حدود 80 درصد از مرگ یا بیماری شدید جلوگیری کند.

به گزارش دکترنامه، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های جهاددانشگاهی 1400 که در محل دائمی نمایشگاه باغ گفتگو برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: امروز تحولی در درمان بیماری ها ایجاد شده است. ما عادت داریم بیماری ها را با دارو درمان کنیم و دومین تجارت بزرگ دنیا دارو است، شرکت های داروسازی دوست ندارند از روش های دیگر استفاده کنند اما دنیا مجبور به استفاده از روش های جدید است و خوشبختانه کشور ما در این روش پیشتاز است. .

وی با اشاره به راه اندازی مرکز جنین در دهه هفتاد در قالب جهاد دانشگاهی و استفاده از سلول های بنیادی در درمان، ادامه داد: در حال حاضر این روش به طور کامل در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. بازدید ما از این مرکز باعث شد تا نکاتی را در مورد سلول های بنیادی و روش های جدید تشخیص و درمان سرطان و روش های غیر دارویی بسیار پیشرفته ببینیم. پیشرفت های زیادی در زمینه مسائل ژنتیکی صورت گرفته است.

وزیر بهداشت با تقدیر از نمایشگاه، توانمندی ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی، حمایت وزارت بهداشت از این دستاوردها را اعلام کرد و اعلام کرد که وزارت بهداشت قطعا از این دستاوردها حمایت خواهد کرد و با جهاد دانشگاهی قرارداد منعقد کرد.

عین اللهی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اهمیت گیاهان دارویی در درمان بیماری ها تصریح کرد: کشور ما از این نظر وضعیت خوبی دارد و مرجع بسیاری از گیاهان دارویی در دنیا هستیم. کشت و استفاده از این دارو مهم است. جهاد دانشگاهی در این زمینه کار خوبی انجام داده است و ما باید این دانشمندان را بیشتر تشویق کنیم و در این راستا با هم کار کنیم و می‌توانیم یکی از کشورهایی باشیم که در آینده این امر را دنبال می‌کنیم.

وزیر بهداشت در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به آمیکرون کرونا اظهار داشت: خوشبختانه در کشور ما 88 درصد افراد یک نوبت تزریقی و حدود 78 درصد دوز کامل و بیش از هفت میلیون نفر سه نوبت تزریق کرده اند. دوزهای واکسن.” خوبه.

وی ادامه داد: رهاسازی آمیکرون سریع و شبیه سرماخوردگی بود اما خوشبختانه مرگ و میر بالا نبود. در این میان استفاده از ماسک و واکسیناسیون مهم است.

به گزارش دکترنامه، نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی 1400 از 14 دی ماه سال جاری آغاز و تا 9 این ماه در محل دائمی نمایشگاه های بوستان گفتگو تهران دایر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا