سلامت و دانش

فاز بعدی تزریق واکسن کووپارس فردا آغاز می شود

به گزارش شفاف ، سعید کلانتری معاون تحقیقات و فناوری پژوهشگاه واکسن و سرم سازی رازی در مصاحبه زنده تلویزیونی گفت: در مرحله اول تزریق واکسن کوپارس ، 13 نفر واکسینه شدند و هیچ گونه عارضه ای در آن ایجاد نشد. 13 نفر. “مرحله دوم تزریق واکسن” کوپارس “در 12 مارس انجام می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون این واکسن هیچ عارضه ای نداشته است ، ادامه داد: این واکسن تا ماه مه تزریق می شود. ایمنی زایی واکسن دو هفته پس از تزریق دوم مشخص شد. ارزیابی ایمنی زایی واکسن خیلی زود است.

کلانتری گفت: کمبود عوارض بعد از واکسن ما را بر آن داشت تا مرحله اصلی را شروع کنیم. تزریق مرحله اول این واکسن تا ماه مه به طول می انجامد. هشت نفر برای تزریق فردا معرفی شده اند و گروه تزریق بعدی با 120 نفر فردا آغاز می شود.

به گفته دستیار تحقیق از موسسه سرم رازی ، برای تعیین ایمنی زایی واکسن در چندین مرحله ، آنتی بادی ها و ایمنی سلولی بیمار را پس از دو هفته تزریق بررسی کردیم. پس از تزریق دوم ، که در 12 مارس انجام خواهد شد ، موضوع دوباره بررسی می شود. امیدواریم دو هفته بعد از تزریق دوم شاهد عوارض جانبی باشیم و آن وقت است که می توانیم در مورد ایمنی زایی واکسن بدون عوارض جانبی صحبت کنیم.

وی ادامه داد ، رازی معاون تحقیقات و فناوری واکسن و انستیتوی تحقیقات سرم با بیان اینکه نامزد واکسن “کو پارس” تا 6 ماه از نظر عوارض احتمالی تحت نظر قرار گرفت ، اظهار داشت: ما هنوز در حال بررسی هستیم.

وی گفت: پس از موفقیت در این مرحله ، ما اجازه ورود به مرحله دوم تزریق واکسن کرونا را خواهیم گرفت ، که بستگی به شرایط آن زمان دارد ، ممکن است بتوانیم مراحل دوم و سوم را ترکیب کنیم ، اما هیچ چیز روشن است.

معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم رازی افزود: مرحله سوم دریافت واکسن کرونا استنشاق یک ماه پس از تزریق دوم عضلانی است. کرونا واکسنی استنشاق شده برای جلوگیری از انتقال ویروس است.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا