سلامت و دانش

مرکز غربالگری سرطان نجف‌آباد به بهره‌برداری رسید

دکترنامه/ اصفهان مرکز غربالگری سرطان نجف آباد با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

همزمان با سفر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت به استان اصفهان، امروز (پنجشنبه 27 بهمن) اولین آزمایشگاه تخصصی فناوری نانو، مرکز مشاوره ازدواج نجف آباد و مرکز غربالگری سرطان در نجف آباد افتتاح شد.

در این مراسم با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، معاون سیاسی فرماندار نجف آباد، نمایندگان نجف آباد در مجلس شورای اسلامی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان و هیئت همراه بهرام عین اللهی وزیر بهداشت. توسط مرکز غربالگری سرطان اداره می شود.

به گزارش دکترنامه، بهرام عین اللهی در حاشیه این بازدید گفت: راه اندازی و توسعه مراکز غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان در کشور برای پیشگیری از این بیماری ضروری است و باید مراکز بیشتری ایجاد شود.

وی افزود: با توجه به نیاز به مرکزی از این نوع در کشور، با تلاش همه جانبه و حمایت های مناسب، تجهیزات لازم برای معاینه این مرکز از جمله ماموگرافی فراهم می شود.

علاوه بر امکانات و تجهیزات غربالگری سرطان، نانوایی اختصاصی و آزمایشگاه کیفیت آب و همچنین مرکز مشاوره ازدواج نیز در این مرکز راه اندازی شده است.

همچنین علیرضا غیور مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان وی بیان کرد: این مرکز توسط خیرین ابراهیم رحیمی و عباسعلی ملک زاده با هزینه ای بالغ بر 600 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 100 متر مربع با زیربنای 2700 متر مربع و در سه طبقه احداث شده است. .

مرکز غربالگری سرطان نجف آباد افتتاح شد

به شرح زیر ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در مجلس وی همچنین بیان می کند: این مجموعه دارای بخش های کولونوسکوپی، آندوسکوپی، ماموگرافی و سونوگرافی است.

وی با اشاره به پیشرفت پروژه بیمارستان شیخ بهایی نجف آباد و ساخت 80 درصد این پروژه ادامه داد: تجهیزات این بیمارستان بیش از هزار و پانصد میلیارد تومان است که با هماهنگی رئیس جمهور با استاندار انجام می شود. همچنین صحبت از پرداخت این مبلغ برای پرداخت وام مسکن پوشش بیمارستانی است.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح وام بانکی در استان اصفهان خاطرنشان کرد: 70 پروژه در استان اصفهان وجود دارد که یکی از آنها این بیمارستان است که مرحله نهایی آن به صورت داخلی تکمیل می شود. منابع بانک ملی اصفهان.

وی با اشاره به مشکلات مالی دولت در شهرستان نجف آباد گفت: کل پروژه هایی که در نجف آباد درخواست کردیم حتی 50 میلیارد تومان هم نیست و با این شرایط نمی توانیم هزار و 500 میلیارد بیمارستان را تکمیل کنیم.

ابوترابی به اهمیت و ضرورت بیمارستان شهید منتظری که هفت شهر غرب اصفهان را پوشش می دهد، اشاره کرد و گفت: تمامی امکانات در این بیمارستان تعبیه شده است اما برخی دستگاه ها مانند دستگاه سونوگرافی، شوک الکتریکی، مانیتور علائم حیاتی و پمپ سرم ، که حدود 20 می شود یک میلیارد تومان می شود، لازم است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا