چه افرادی نیاز به انجام عمل آرتروسکوپی زانو دارند؟

چه کسی به آرتروسکوپی زانو نیاز دارد؟

هنگامی که بیمار از درد شدید زانو شکایت می کند ، یک متخصص ، آرتروسکوپی زانو توصیه. از آرتروسکوپی برای تشخیص علت درد زانو نیز استفاده می شود. زیرا با این روش می توان تشخیص صحیح و موثقی داد. آرتروسکوپی زانو این یکی از روشهای بسیار خوب و موثر برای تشخیص علت درد و همچنین برای درمان صحیح و ایمن عوارض این ناحیه است.

در افراد و شرایط زیر از دنبال کردن آرتروسکوپی زانو بیشترین استفاده شده:

• افرادی که پارگی مینیسک زانو دارند. در این حالت غضروف بین استخوان های این ناحیه آسیب دیده است.
  • وقتی کشکک یا کشکک زانو از جای خود خارج شود. (این استخوان در جلوی زانو قرار دارد).
  • بروز کیست بیکر. کیست بیکر در واقع یک برآمدگی و تورم در پشت زانو است.
  • شکستگی استخوان در زانو و درد شدید.
  • التهاب و التهاب غشای سینوویال.
  • این روش برای درمان عفونت در هنگام رشد زانوی فرد استفاده می شود.

در بیشتر موارد ، افراد مبتلا به آرتروز زانو و آسیب دیدگی جدی در ناحیه زانو می توانند به راحتی از این روش برای بهبودی استفاده کنند.

قبل از آرتروسکوپی زانو

قبل از جراحی آرتروسکوپی زانو مشاوره های زیادی برای انجام عمل جراحی و آماده سازی بیمار انجام می شود و سابقه پزشکی قبلی فرد بررسی می شود. آزمایش خون و EKG معمولاً برای بررسی وضعیت بیمار انجام می شود. اگر فردی از سلامت جسمی خوبی برخوردار باشد ، پس از جراحی نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد. پزشک معالج باید نوع داروی مصرفی فرد را بشناسد. اگر شخصی دارویی مانند ژلوفن و آسپرین مصرف می کند ، باید این روش چند روز قبل از جراحی انجام شود آرتروسکوپی زانو متوقفش کن

اقدام عمومی آرتروسکوپی زانو این کار زمانی انجام می شود که درمان های غیر جراحی در کنترل درد و التهاب موثر نباشد. آرتروسکوپی زانو توصیه شده توسط پزشک استفاده از این روش هنگامی که انواع مسکن ها ، حرکات اصلاحی و غیره اجتناب ناپذیر است. نمی تواند بیمار را از درد تسکین دهد.

عواملی که پزشک برای آرتروسکوپی زانو تجویز می کند

آرتروسکوپی زانو ممکن است علائم درد در غضروف آسیب دیده و مشکلات بافت نرم را تسکین دهد. خلاصه ای از روشهای متداول آرتروسکوپی در ناحیه زانو شامل موارد زیر است:

• با پارگی مینیسک ، می توان آن را ترمیم یا برطرف کرد.
  • هر زمان که رباط صلیبی قدامی پاره شد عمل کنید آرتروسکوپی زانو می تواند آن را برطرف کند.
  • در این روش می توان بافتی را که دارای التهاب مفصلی است برداشته و از شدت درد کاسته شد.
  • با استفاده از این روش می توان غضروف مفصلی آسیب دیده را ترمیم و ترمیم کرد.
  • شکستگی استخوان و غضروف وجود دارد که می تواند باعث درد و ناراحتی فرد شود. با آرتروسکوپی زانو این تکه های استخوان شکسته و غضروف را می توان خارج کرد تا فرد از درد شدید نجات یابد.
  • با آرتروسکوپی زانو مشکل کشکک زانو برطرف می شود.
  • در بعضی موارد ، روماتیسم (روماتیسم) پیشرفت می کند و آسیب جدی به زانو وارد می کند. اگر با عمل شرایط احیا شود آرتروسکوپی زانو این احتمال وجود دارد که جراح از این روش استفاده کند. اما اگر این مشکل تا آنجا پیش رود که مفصل زانو کاملاً از بین برود ، چاره ای جز تعویض مفصل زانو نیست.
  • اگر دررفتگی مکرر زانو به طور مکرر رخ دهد و تاندون های اطراف زانو به شدت آسیب ببینند ، می توان به آن کمک کرد. آرتروسکوپی زانو این مشکل را برطرف کرد

بعد از آرتروسکوپی زانو

از زمان مراقبت بعد از عمل در آرتروسکوپی زانو کوتاه است و فرد می تواند در کمترین زمان به راحتی به شرایط زندگی عادی برگردد ، بهتر است بعد از دو روز راه رفتن را شروع کنید. خم شدن و صاف کردن زانو پس از جراحی مشکلی ندارد اما در روز اول پس از جراحی بهتر است فشار وارد بر زانو کاهش یابد.

در بیشتر موارد ، از این نوع جذب در بخیه زخم استفاده می شود.

اگر بعد از آرتروسکوپی تورم در زانو دیده شود ، طبیعی است و پس از مدتی خود به خود برطرف می شود. اگر تورم همراه با درد شدید است ، بهتر است پزشک را در جریان بگذارید.

بطور کلی آرتروسکوپی زانو این یک روش بسیار کاربردی ، کم خطر ، بدون عارضه است و مشکلات کمی پس از جراحی دارد. این کار را می توان به بهترین شکل برای همه ، چه ورزشکاران و چه مردم عادی انجام داد و افراد را به فعالیت های روزمره خود بازگرداند.

آرتروسکوپی موفق نیاز به مراجعه به بهترین جراح دارد. با مراجعه به دکتر فرشید رای ، متخصص آرتروسکوپی در تهران ، تخصص خود را در مورد سلامت زانو قرار داده و دوباره احساس سلامتی می کند.

برای مشاوره و هماهنگی بیشتر با دفتر ونک از طریق شماره 02188778097 یا دفتر فتح با شماره 02166259130 تماس حاصل فرمایید.