سلامت و دانش

نیم میلیون نفر در آلمان از عوارض بلندمدت کووید ۱۹ رنج می‌برند

به گزارش شفاف ، یک سال و نیم از شیوع بیماری همه گیر کرونا می گذرد. تا کنون ، این بیشتر در تعداد مرگ و میر ناشی از بیماری Covid-19 و میزان درمان واحدهای مراقبت ویژه بیمارستان برای این بیماران دیده شده است.

در آلمان ، جایی که تعداد آنها برای چند هفته در حال کاهش است ، زمان آن رسیده است که وضعیت بهبودی Covid 19 را ببینیم. کسانی که ماهها بهبود یافته اند هنوز از این بیماری رنج می برند و زندگی روزمره آنها تحت تأثیر قرار گرفته است.

وزارت آموزش و تحقیقات آلمان روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی دولت اعلام کرد که تخمین زده می شود از هر 10 نفری که از Covid 19 بهبود یافته اند ، یک نفر دچار عوارض طولانی مدت خواهد شد.

آنیا کارلیچک گفت: “برای آلمان ، این بدان معناست که به طور متوسط ​​حدود 350،000 نفر درگیر هستند و من فکر می کنم این تعداد بسیار بالایی است.”

استفان شرایبر ، مدیر انستیتوی زیست شناسی مولکولی بالینی در کلینیک دانشگاه ایالتی اشلزویگ-هولشتاین ، که در یک کنفرانس خبری با وزارت آموزش و تحقیقات صحبت کرد ، گفت که او فکر می کند رقم واقعی بالاتر باشد.

شرایبر گفت: “اولین اطلاعاتی که از یک مطالعه میان مدت به دست آوردیم نشان داد که درصد افرادی که بین شش تا 10 ماه پس از بهبودی به بیماری کرونا ویروس قلب شدید مبتلا می شوند ، دو رقمی است.”

به گفته این کارشناس ، تأثیرات تاج بر روی این افراد به حدی شدید است که به هیچ وجه نمی توانند کار کنند یا اگر کار کنند نمی توانند به طور موثر کار کنند و کیفیت زندگی آنها به شدت تغییر می کند. شريبر ميانگين تعداد را حدود 500000 نفر اعلام كرده است.

اما چرا برخی از افراد از عوارض طولانی مدت کرونا ویروس رنج می برند و برخی دیگر دچار این عارضه نمی شوند؟

برای پاسخ به این س ،ال ، وزارت آموزش و تحقیقات آلمان 5 میلیون یورو در اختیار مutesسسات تحقیقاتی قرار داده است. به گفته وزیر تحقیقات و فناوری ، این اولین قدم است زیرا تأثیر طولانی مدت Covid 19 بر سلامت عمومی یک چالش جدی برای دولت آلمان است.

استفان شرایبر همچنین تأکید کرد که سرمایه گذاری برای بررسی این مسئله بسیار مهم است زیرا تعداد مبتلایان به بیماری طولانی مدت کرونا ویروس قلب در آلمان از تعداد افرادی که از برخی بیماری های شایع رنج می برند بیشتر است و باید بلافاصله دلایل آن روشن شود. شاید.

سردرد ، خستگی مفرط ، مشکل در تمرکز و حدود 50 عارضه دیگر در بهبود Covid-19 شناسایی شده است. محققان در حال بررسی این هستند که چرا ماه ها پس از عفونت ویروسی مبتلایان دچار مشکلات جدیدی می شوند که بیشتر آنها ارتباطی با بیماری ندارند و در طول بیماری وجود ندارند.

وزارت آموزش و تحقیقات آلمان این 50 عارضه را “بسیار شخصی و گاه به گاه” توصیف کرد و از بیمار به بیمار دیگر متفاوت بود.

به گزارش دویچه وله ، استفان شرایبر همچنین گفت که این دیگر یک عارضه طولانی مدت Covid نیست ، بلکه خود یک بیماری جدید است. علاوه بر این ، این عوارض مربوط به شدت بیماری کووید نیست ، یعنی صرف نظر از اینکه بیماری شدید یا خفیف باشد ، این عوارض در برخی افراد رخ می دهد.

طبق گفته محققان ، هیچ روش درمانی یا درمانی خاصی برای این عارضه وجود ندارد و در بیشتر موارد ، بیماران حتی نمی دانند که باید به چه پزشکی مراجعه کنند.

کشورهای دیگر با تجربه مشابه در این زمینه انگلستان هستند و اکنون کارشناسان و محققان در آلمان آماده پاسخگویی به این س questionال در چندین پروژه بزرگ مطالعاتی هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا