سلامت و دانش

تشکیل تیم ملی مدیریت پرستاری در بحران در وزارت بهداشت

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به کشور حادثه خیز، لزوم تربیت پرستاران مجرب برای کنترل و مدیریت حوادث و بلایا را ضروری دانست و گفت: یک تیم ملی پرستاری بحران توسط آموزش 100 پرستار از سراسر کشور

به گزارش دکترنامه، دکتر. عباس عبادی در سومین دوره آموزشی مدیریت پرستاری در حوادث و بلایا گفت: برای ایجاد تیم ملی پرستاری بحران، پرستاران دارای مهارت و تجربه در زمینه های تریاژ، آی سی یو و اورژانس از دانشگاه علوم پزشکی دولتی شرکت خواهند کرد. در سه دوره آموزش پرستاری بحران به صورت تئوری و عملی تدریس می شود.

وی با بیان اینکه این دوره با همکاری مرکز تحقیقات حوادث و بلایای دانشگاه توانبخشی و سلامت اجتماعی تهیه و ارائه شده است، تصریح کرد: پیش از این دو دوره آموزشی 3 روزه برای حدود 65 پرستار برگزار شده بود و این سومین دوره بود. با حضور 35 نفر به مدت سه روز انجام شد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت افزود: پس از اتمام سه دوره آموزشی به افرادی که معرفی می شوند گواهینامه اعطا می شود و افرادی که این دوره ها را گذرانده اند موظفند آموزش های لازم را به پرستاران مجرب و مجرب ارائه کنند. علاقه مند به رشته خود شهر و استان خود

بر اساس اطلاعیه وبدا، وی در پایان تاکید کرد: در شرایط بحرانی، پرستاران آموزش دیده در دوره های پرستاری در بحران می توانند هسته اصلی ارائه خدمات پزشکی را بر عهده بگیرند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا