سلامت و دانش

زیردریایی‌های چین به این فناوری جدید مجهز می‌شوند

نیروی دریایی چین به احتمال زیاد از فناوری لیتیوم به جای باتری های سرب اسید برای تامین انرژی زیردریایی های خود استفاده خواهد کرد. ظاهراً اجرای این پروژه مرهون پیشرفت هایی است که کشور در صنعت خودرو داشته است.

به گزارش خبرگزاری SCMP، بر اساس تحقیقی که اخیرا توسط نیروی دریایی چین انجام شده است، محققان توانسته اند مشکلات اصلی باتری های لیتیومی از جمله اشتعال پذیری و خطر انفجار را کاهش دهند به طوری که این فناوری قابلیت جایگزینی با سرب-اسید را دارد. باتری در زیردریایی ها

این مطالعه ادعا می کند که از طریق آزمایش و توسعه گسترده در صنعت خودرو، چین توانسته است باتری های لیتیومی را در شرایط سخت آزمایش کند و اطمینان حاصل کند که این محصولات می توانند به طور ایمن در شرایط حساس استفاده شوند.

مزایای استفاده از باتری های لیتیومی در زیردریایی های چینی

زیردریایی هایی که از باتری های لیتیومی استفاده می کنند می توانند بقا و قابلیت های رزمی بهتری داشته باشند. چین با حدود 60 تا 70 زیردریایی در حال حاضر بزرگترین ناوگان زیردریایی جهان را دارد.

نیروی دریایی چین بیش از یک دهه است که در تلاش است باتری‌های سرب اسیدی را جایگزین کند، زیرا این باتری‌های قدیمی‌تر از زمان جنگ جهانی دوم پیشرفت کمی داشته‌اند و به خاطر ظرفیت کم، سرعت شارژ آهسته، توان خروجی محدود، عمر چرخه کوتاه شناخته شده‌اند. و نشت گازهای مضر به یک مشکل تبدیل شده است.

اکنون محققان توانسته‌اند از آهن و فسفات برای ایجاد ساختارهای بسیار پایداری استفاده کنند که ایمنی باتری‌های لیتیومی را با حفظ قابلیت‌های آنها افزایش می‌دهد. اطلاعات موجود همچنین نشان می دهد که میزان استفاده از باتری های فسفات آهن در صنعت خودروسازی اکنون از سطح باتری های حاوی نیکل و کبالت فراتر رفته و این فناوری به یک فناوری قابل اعتماد تبدیل شده است.

علاوه بر این، با توجه به اینکه چین برای تامین نیکل و کبالت بسیار به کشورهای دیگر وابسته است، ممکن است به زودی این باتری ها را جایگزین کند. لازم به ذکر است که نیروی دریایی ژاپن برای اولین بار در سال 2018 برای استفاده از این فناوری در ناوگان خود، منیزیم فلزی را به باتری های لیتیومی زیردریایی ها اضافه کرد.

5858

دکمه بازگشت به بالا