سلامت و دانش

گزارش فاز ۳ مطالعات بالینی واکسن “کووپارس” به سازمان غذا و دارو ارایه نشده است

رئیس گروه مطالعات بالینی و درمان دارویی سازمان غذا و دارو درباره روند صدور مجوز اضطراری برای واکسن کرون تولید داخل ، تاکید کرد که تا پایان مطالعه بالینی مجوز اضطراری برای واکسن صادر نمی کنیم. و انتشار مرحله سوم بر این اساس ، مجوز استفاده اضطراری از واکسن موسسه رازی در پی ارائه گزارش مطالعات بالینی فاز 3 موقت در مورد اثربخشی واکسن مناسب ، که تا کنون رخ نداده است ، صادر می شود.

در مصاحبه با دکترنامه ، دکتر رضا مساعد وی در خصوص روند صدور مجوزهای اضطراری واکسن کرونا در داخل کشور ، گفت: تنها پس از اطمینان کامل از سلامت و اثربخشی واکسن کرونا ، اقدام به صدور مجوزهای اضطراری برای واکسن های وارداتی و تولید داخل می کنیم و از بهداشت عمومی غافل نمی شویم. مردم به هیچ وجه. “ما حدس و گمان را قبول نداریم.

وی اعلام کرد که صدور مجوزهای استفاده اضطراری از واکسن های داخلی منوط به ارائه گزارش های مستند و نتایج قطعی مطالعات مرحله 3 کارآزمایی بالینی است و این سازمان تحت فشار خارجی قبلاً مجوزهای اضطراری صادر نکرده و نخواهد کرد. این گزارش را دریافت کنید به

مسعید در خصوص برخی اخبار مبنی بر عدم صدور مجوز استفاده اضطراری از واکسن رازی تأکید کرد: صدور مجوز بستگی به اتمام موفقیت آمیز روند مطالعه شامل مطالعات کیفی ، پیش بالینی و بالینی دارد. بنابراین ، واکسن های تولید داخل پس از اخذ مجوز از کمیته اخلاق و کمیته مطالعات بالینی در وزارت بهداشت ، می توانند وارد فاز یک مطالعات بالینی شوند ، سپس در مرحله اول مطالعات بالینی ، فقط بررسی سلامت و ایمنی واکسن انجام می شود. انجام شده.

وی افزود: در مرحله بعد ، اگر واکسن وارد فاز دوم شود ، میزان آنتی بادی های تولید شده (ایمنی زایی) مورد ارزیابی قرار می گیرد و در فاز 3 ، اثربخشی واکسن از نظر کاهش بستری شدن و ایجاد مرگ و میر افزایش می یابد. ارزیابی شد ؛ “بنابراین ، تنها واکسن هایی که این مراحل را با موفقیت انجام دهند ، مجوز استفاده اضطراری از سازمان غذا و دارو دریافت خواهند کرد.

مسعید ادامه داد: شایان ذکر است واکسنهای تولید داخل مانند واکسن برکت دارای مجوز استفاده اضطراری هستند در صورتی که علاوه بر تزریق هر دو دوز به جمعیت چند هزار نفری در مرحله 3 آزمایشات بالینی ، در مرحله 2 آزمایشات بالینی تیتر آنتی بادی بالای 92 و ایمنی زایی فوق العاده است. در آن زمان هیچ جایگزین دیگری بین واکسن های وارداتی و واکسن های تولید داخل وجود نداشت و مجوز استفاده از این واکسن ها به صورت داوطلبانه تحت شرایطی صادر می شد.

وی افزود: پس از واکسن برکت ، واکسن انستیتو پاستور در پی تزریق دوم دوز واکسن فاز 3 آزمایش بالینی و انتشار گزارش واسطه فاز سوم برای استفاده اضطراری صادر شد. مطالعات بالینی با اثربخشی عالی بر اساس مطالعات همزمان گسترده انجام شده است. در ایران و کوبا

مسعید ادامه داد: از آنجا که سازمان غذا و دارو مسئول صدور مجوز این واکسن و نظارت بر کیفیت آن است ، با احترام به همه دانشمندان و فعالان حوزه واکسیناسیون ، این سازمان اعلام کرد که قبل از اتمام مرحله سوم مطالعات بالینی و انتشار این گزارش اجازه استفاده اضطراری از واکسن را نمی دهد.

وی تاکید کرد: بر این اساس مجوز مصرف اضطراری واکسن موسسه رازی پس از ارائه گزارش موقت مطالعه بالینی فاز 3 مبنی بر اثربخشی دقیق واکسن صادر می شود که تا کنون این اتفاق نیفتاده است. علاوه بر این ، واکسن کوپارس به 3 دوز (سه تزریق) نیاز دارد و اساساً نتایج فاز دو کارآزمایی بالینی قابل مقایسه با فاز دو برکت و پاستور نیست.

رئیس گروه مطالعات بالینی و درمان دارویی سازمان غذا و دارو می گوید رسانه ها و فضای مجازی مکان مناسبی برای پیگیری تخصص فوق تخصصی و دانشگاهی نیست. واکسیناسیون در این شرایط حساس است. بنابراین حتی برای بسیاری از داروسازان غیر مرتبط نیز مناسب نیست که در مورد واکسن ها اظهار نظر کنند ، چه برسد به سایر گروه های اجتماعی غیر مرتبط.

در همین حال ، مقامات پروژه واکسن رازی مدتی است از عدم صدور مجوز استفاده اضطراری از واکسن کوپارس از سوی وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو شکایت دارند. شامل دکتر. علی اسحقی – رئیس موسسه واکسن و سرم سازی رازی ضمن تشریح جزئیات مطالعه بالینی واکسن کوپارس و بیان اینکه گزارش کامل تحقیقاتی این واکسن به وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو ارائه شده است ، به دکترنامه گفت : “با این حال ، هنوز پاسخی از سوی این سازمان وجود دارد زیرا ما اجازه استفاده عمومی از واکسن کوپرز را دریافت نکرده ایم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا