عمومی

انعقاد تفاهم نامه مشترک اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال وبختیاری با فرماندهی انتظامی استان

به گزارش خبرگزاری دکترنامه استان چهارمحال وبختیاری، در نشست مشترک مسئولین فرماندهی انتظامی و اداره کل آموزش و پرورش استان که با حضورفرمانده انتظامی استان، مدیر کل آموزش و پرورش و معاونین و روسای ادارات این دو دستگاه در محل دفتر مدیر کل آموزش و پرورش استان برگزار شد تفاهم نامه همکاری فی مابین آموزش و پرورش و فرماندهی انتظامی استان امضا گردید.

فرمانده انتظامی استان چهارمحال وبختیاری در این نشست با اشاره به ظرفیت های عظیم آموزش و پرورش و دستگاه تعلیم تربیت یکی از برنامه های مهم فرماندهی انتظامی استان را فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به دانش آموزان دانست و گفت : انجام فعالیت های فرهنگی و آگاهی بخشی به دانش آموزان تاثیر بسیار زیادی بر بازدارندگی آنان از جرائم و آسیب های اجتماعی دارد.

سردار امان الهی گفت : تنها با اقدامات انتظامی و پلیسی نمیتوان جلوی جرائم را گرفت لذا با توجه به شکل گیری شخصیت دانش آموزان از دوران تحصیل در مدارس با تربیت صحیح و اسلامی دانش آموزان می توان جلوی بسیاری از مشکلات امنیتی و اجتماعی را گرفت.

وی گفت : فرماندهی انتظامی دارای گستره فعالیت های بسیار زیادی در خصوص مقابله با آسیب های اجتماعی، کشف جرم، مبارزه با مواد مخدر، پیشگیری از جرم، راهنمایی و رانندگی و … است که میتوان از ظرفیت کارشناسی این حوزه ها برای آگاهی بخشی به جامعه استفاده کرد، لذا بهترین فضا برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به اولیا و دانش آموزان استفاده از ظرفیت های آموزش و پرورش است.

امان الهی با اشاره به توطئه های دشمنان برای برهم زدن امنیت عمومی و رفاه و آسایش جامعه خاطر نشان کرد: امروز جامعه هدف دشمن دانش آموزان و مدارس است که با اقدامات موثر و آگاهی بخشی دقیق به دانش آموزان این توطئه دشمن نیز همچون فتنه های اخیر خنثی خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست با اشاره به جنگ شناختی و ترکیبی دشمن در مدارس خاطر نشان کرد: دشمن در سال گذشته تمام تلاش خود را برای ایجاد ناامنی و تعطیلی مدارس انجام داد ولی با تدبیر بسیار خوب مسئولین آموزش و پرورش و همکاری بسیار خوب نیروی انتظامی این فتنه دشمن با شکست مواجه شد و دشمن نتوانست هیچ خللی در امر آموزش و پرورش ایجاد نمایند.

افشین امیریان با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به دانش آموزان و اولیا گفت : آموزش و پرورش آماده همکاری با نیروی انتظامی استان در راستای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی است و استفاده از ظرفیت های مشترک این دو دستگاه در جلوگیری از آسیب های اجتماعی بسیار موثر خواهد بود.

وی همچنین ضمن تشکر از زحمات فرماندهی انتظامی استان افزود : دیدگاه آموزش و پرورش تبیین جایگاه واقعی نیروی انتظامی در جامعه و بیان اهمیت حضور و نقش آفرینی آن در ارتقاء سطح امنیت عمومی جامعه است و برای این مهم برنامه ریزی لازم در سطح ادارات آموزش و پرورش استان صورت گرفته است.

گفتنی است : همکاری در زمینه اجرای طرح های مشترک با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی، همکاری و تعامل در خصوص ارائه خدمات مشاوره ای، برگزاری نشست های هم اندیشی و همکاری مسئولین آموزشگاه ها با کارشناسان انتظامی پلیس در برگزاری کلاس های آموزشی و آگاهسازی ها، همکاری نیروی انتظامی استان با آموزش و پرورش در زمینه های امنیتی، اجتماعی و… و. از مهمترین موضوعات این تفاهم نامه بود.

دکمه بازگشت به بالا